Sneaky sätt att få bästa pris på sin biljett?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Sofia, 1 April 2015.

1. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Har du missat detta? Om du sätter din ort till Dakar i Senegal (använd VPN) och bokar resor inom Colombia med Avianca och anger ett ANA (NH) bonuskortnummer (börjar alltid på 345-) så får du 17% rabatt.

helgonet, Foffer, SvartMjolk och 7 andra gillar detta.
  3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är det för datum idag?

4. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    artikeln är från Decemner 2014 så det har inte med att det är första april å göra.

Stefan62 gillar detta.
  5. BAS

BAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit med om liknande vid en hotellbokning, utan att vid tillfället ens vara medveten om detta. Då jag bokade ett rum på ett hotell direkt från deras hemsida, fick jag ett bekräftelsemail där det stod att jag bodde i USA (trots att jag hade fyllt i att jag bor i Sverige). Jag påtalade detta, och de sa att min ip-adress visade att jag befann mig i USA, och att jag därför också hade fått deras amerikanska tariff. Blev då lite nyfiken, och jämförde deras svenska priser med de amerikanska för det valda hotellet.

Ungefärliga priser per natt:
    Dubbelrum med 2 vuxna: Sverige 180 Euro / USA 220 Euro
    Dubbelrum med 2 vuxna + 1 barn: 230 / 220
    Familjerum med 2 vuxna + 2 barn: 370 / 300

Alla alternativ var betalning vid incheckning, så inga skatter kan förklara skillnaderna. Den största skillnaden var att barn var gratis vid bokning från USA.

Har inte undersökt följande, men misstänker att hyrbilspriser kan variera stort beroende på vilket land man bokar ifrån. Speciellt om man har ett kort med bra hyrbilsförsäkring (läs Amex Platinum), så tror jag att man skulle kunna boka bilar "från USA" utan CDW/LDW och allt vad försäkringar heter, även i Europa.

Last edited: 1 April 2015
    Stefan62 gillar detta.
  6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just när det gäller vissa sydamerikanska (inrikes)flighter verkar man ju i många fall kunna få biljetter som formellt enbart gäller medborgare i landet i fråga. Det har diskuterats i en annan tråd har jag för mig.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl i sak inget nytt under solen. Däremot är det ofta så att man även behöver starta från en annan position, inte bara ändra POS för att få de riktigt bra priserna.

8. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sen routar man via Guam så går det ännu bättre. Grattis transfer till Guantanamo...

Dr. Miles, Sofia och Martin Björnström gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!