Senaste nytt

Snart tre aktiva American Express 2-for-1 vouchers

Gäller ju då att ha en total spend över 450k per år för att det skall löna sig. Ligger man under 300k får man ju ändå bara en voucher. Är det poängen man vill åt borde man skaffa Elite direkt. Total spend mellan 300k-450k genererar två vouchers, så då hade ju Elite varit bäst från början.
Jag sitter i ett sånt läge att jag har hyfsat spend på mitt Premium redan i år och därför vill komma upp i 150k där först innan jag skaffar ett Elite. Tveksamt om jag kommer att nå 300k i år utan mer intresserade av de 20k baspoängen som Elite ger. Trodde att jag skulle kunna flytta över mitt spend, annars hade jag skaffat Elite vid årsskiftet.
 

jerixon

Medlem
Kan faktiskt intyga nu när jag sitter på 2 vouchers och ingen bokning resten av året att jag har lite problem att nyttja dem för första ggn. Inte för att jag ej hittar resor utan mer för att tiden inte räcker till
Har bokat en del business iår på kampanjer/error fares och redan flugit en Lufthansa F för voucher... Men kanske blir första ggn jag får vaska några vouchers då nästa långresa troligen blir i vår!
Slarv!
 
Toppen