Snart tre aktiva American Express 2-for-1 vouchers

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 12 Augusti 2015.

1. Jag uppskattar verkligen idén bakom SAS EuroBonus 2-for-1 vouchers och jag ser verkligen fram emot att nå gränsen för nästa voucher men jag har fortfarande aldrig rest på en voucher personligen, låter galet va? Hittills är det min fru eller bror som fått åka på dessa, jag har inte hittat tillgänglighet i Business Class som är mitt krav.

Just nu har jag en voucher som löper ut 31/12 2015 och en som löper ut samma datum 2016. Ligger nära nivån för en andra voucher så jag uppgraderade mitt Premium kort till ett Elite kort igår.

Är det bara jag som är så entusiastisk över dessa vouchers men som aldrig riktigt kan använda dom?

Gus, Jakob Österberg, Silferlood och 2 andra gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej. Varför tror du jag just använde en i economy ARN-OSL..? :)

johisco, Jan Petterson, sunkan och 8 andra gillar detta.
  3. Mika1984

Mika1984 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har redan använt en i år (till Tokyo i F) och har 2 för 2016 som ligger vid planeringsbordet :) inga problem att utnyttja dessa :)

Gus, jerixon och Martin Björnström gillar detta.
  4. PalleKuling

PalleKuling Medlem

Jag har inga problem att utnyttja de.

Men jag blir galen på att aldrig hitta 4pax i C på någon vettig long haul. Nu åker familjen på en voucher till Hong Kong i februari. Barn + Vuxen. Sedan Vuxen + spädgris på Poäng+Pengar. Vidare därifrån till phuket.

Såg iofs att det fanns i oktober eller novemer nu 4 pax i C till HongKong.

5. AtleFlyg

AtleFlyg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga problem att föra över spenden samt drog de av inbetalad avgift för premiumkortet? Har lite kvar för att nå 300k spend på premiumkortet så jag behöver nog också byta..

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag trodde du var först av alla att skaffa Elite?

7. Nä, det krockade med min intjäningsperiod (20k statuspoäng) och lite annat - men nu har jag tagit steget. Har ju haft problem att klara EBG pga alla AD/ID biljetter som jag flyger på som anställd hos Reisegiganten. Billiga biljetter men inga poäng...

8. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade tre liggande som alla dock gällde även hela 2016 (två för spend 2015 och en för 2014 som dock utfärdades först 2015 pga att AmEx inte förde över spend från mitt Premium när jag tecknade Elite). I går bokade jag en Maldiverna-resa på en men det tömde nästan EuroBonus-kontot helt. Nu gäller det att fortsätta med spenden för att kunna utnyttja de andra två, nåja hotellnotan på Maldiverna lär ju hjälpa till med det..:eek:

9. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har faktiskt aldrig haft problem att nyttja mina. Har blivit 4x C-klass till USA med SAS i Business och har en väntandes i Vår med Star Alliance i Business till USA.
    Grymt värde för mig personligen :)

10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Konstig fråga kanske men kan man sälja och/eller överlåta 2-4-1 till någon annan?

Orren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!