Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

palmen

Moderator
Glöm ej frakten. Torde vara en bra business mellan Hong Kong och Stockholm.
Verkar vara mycket frakt. Hem i söndags förra helgen var nog den långsammaste takeoff jag någonsin varit med om. Kändes som att vi startade med parkeringsbromsen i ungefär. En moped skulle haft bättre acceleration.
 
Obs! Man kan inte öppna en linje bara på statistik från föregående år, man måste sia om framtiden också.

Dessutom så lockar troligtvis flyglinjen i sig själv extra folk. Resenärer i Oslo flyger kanske idag via en annan Europeisk flygplats för att ta sig till någon av de nämnda destinationerna och kommer därmed inte med i dagens CPH statistik. Om SAS istället flyger från CPH så skulle kanske flera av dessa resenärer istället välja att flyga via CPH. Det finns säkert någon schablon för det. Jag både hoppas och tror att SAS väger in motsvarande statistik från alla tre nordiska hubbar för att få fram ett förväntat passagerarunderlag.
 

Lynx

Medlem
Tycker inte man bara ska titta på rutter som inte finns från en flygplats, jag saknar verkligen en rutt till Syd-öst Asien hos SAS, gärna Bangkok eller Singapore igen....
 

Carl

Medlem
Bangkok absolut men har svårt att tänka mig det. Seoul känna mer troligt kanske även Indien men det är egentligen för lång tid kvar innan A350 levereras för att spekulera men å andra sidan är ju spekulationer ganska roligt
 

Axelzon

Medlem
Enligt ganska säkra källor så finns ett återinförandet av en SAS flight till/från Bangkok inte med i någon planering - Closed to be closed. Thai Airways sköter detta bra, som partner (enligt källan).
 

Johanna

Medlem
Jag tror inte heller Bangkok men för mig vore den mest logisk. Halva svenska folket pendlar väl till Thailand? Jag skulle uppskatta Sydafrika.
 
För mig är Bangkok en bra hub för vidare resor i Asien. Och jag tror att många andra skandinaver ser det på samma sätt. Jag har haft otaliga byten i Bangkok och då träffat på många skandinaver som har transit där till/från andra asiatiska destinationer, både i och utanför Thailand, turister och business.
Visst är det väl så att Thai sköter uppdraget som partner på ett bra sätt, men jag undrar om det inte ändå hade varit en bra deal för SAS att starta upp flygningar till Bangkok i egen regi.
 
Toppen