Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

apknug

Medlem
Exakt, efterfrågan finns där men betalningsviljan är för låg. Lägg till konkurrensen från gulfbolagen + charter och det blir svårt att få ihop ekvationen.
Betalnings viljan och underlag finns, thais premium, som kostar 18 000 nu, är alltid knökfull med snorungar. Fast thai dumpar biljetter i ekonomi för 3 600 så helt klart så finns ett överutbud i lågsäsong
 

h9kh9k

Medlem
Betalnings viljan och underlag finns, thais premium, som kostar 18 000 nu, är alltid knökfull med snorungar. Fast thai dumpar biljetter i ekonomi för 3 600 så helt klart så finns ett överutbud i lågsäsong
Från ARN är det bara 50 miles längre till BKK än HKG och där ser man ju väldigt ofta dessa priser, men gissar att det skiljer väldigt mycket på fraktdelen hos dessa två destinationer.
 

NotRyan

Medlem
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Varför inte byta ut ena rotationen, ex. vis från Stockholm till Chicago under vinterhalvåret till att trafikera Denver? Det finns nog med anslutningar ut därifrån samt väldigt intressanta destinationer i närområdet!

Kan det verkligen vara så pass mycket frakt till Chicago att det därför är lönsamt att trafikera även under vintern från både ARN och CPH?
 
Last edited:
Återvänder SAS till någon av dessa destinationer när de får A350 tror ni?
1491335997742.png
 

trskial

Medlem
Gärna direktflyg Arlanda-Bangkok med priser i business som kan matcha emirates och qatar.

Hade gärna valt SAS business Arlanda-Bangkok om dom kostat lika mycket som emirates gör för två pers tur och retur.

Men nu har ju SAS högre kostnader än qatar och emirates och måste därför precis som thai ta 45-50k för två businessbiljetter tur och retur Arlanda-Bangkok ;)
 

Dr. Miles

Expert
Men nu har ju SAS högre kostnader än qatar och emirates och måste därför precis som thai ta 45-50k för två businessbiljetter tur och retur Arlanda-Bangkok ;)
THAI som flyger den här linjen och har mindre kostnader än SAS debiterar ca 22.000 SEK inkl. skatter per person för en Business class biljett, därför ser jag inte att det är några problem att SAS debiterar lika mycket för direktflyg.
 
Toppen