Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Jay

Medlem
Och hur tror du att Indierna på Tata skall kunna ha koll på det? :D Här ser man så tydligt hur det är att jobba med Indier, dom är jättevassa tekniskt och jobbar dygnet runt, men du måste ge jättetydliga instruktioner. Den typen av beställarkompetens finns inte hos SAS, dom kan inte ens informera sin egen personal om vad som gäller...
Tror inte TATA levererar något på den här nivån, känns snarare som om SK-IT som tagit saken i egna händer ;) ;)
 

mha321

Medlem
Tror inte TATA levererar något på den här nivån, känns snarare som om SK-IT som tagit saken i egna händer ;) ;)
Jag tycker det ser ut som ganska normal tata nivå i projekt med svag och dålig kravställare. Vilket väl iofs är den enda roll som SAS it har kvar själva, så...
 
Jag tycker att diskussionen börjar glida lite OT. Just nu handlar det mer om vad som är rätt och fel på nya hemsidan.

Om diskussionen hade tagit avstamp i dessa misstag(?) och försökt knyta dem till eventuella rykten kring destinationer (typ Toronto, se annan tråd) och ryktet om omförhandling A350 vs A330 så hade det varit mycket intressantare. Att diskutera listan och eventuella indiska resurser involverade tycker jag är ganska ointressant och inte riktigt syftet med tråden, som jag har uppfattat det. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar hur länge det dröjer innan USAs nya politik kommer synas i bokningsläget? Jag kan tänka mig att några flygbolag med förhållandevis stor exponering på just den amerikanska marknaden funderar lite på hur framtiden ser ut. Om dollarn tappar i värde ordentligt kommer givetvis en hel del fortsatt resa dit, men om dollarn fortsätter vara dyr för många och det blir avsevärt mycket krångligare med inreseregler lär det nog synas i statistiken.

Baserat på det känns som om SAS skulle vinna (läs riskera mindre) på att titta österut ett tag. Eller?
 

palmen

Moderator
Undrar hur länge det dröjer innan USAs nya politik kommer synas i bokningsläget? Jag kan tänka mig att några flygbolag med förhållandevis stor exponering på just den amerikanska marknaden funderar lite på hur framtiden ser ut. Om dollarn tappar i värde ordentligt kommer givetvis en hel del fortsatt resa dit, men om dollarn fortsätter vara dyr för många och det blir avsevärt mycket krångligare med inreseregler lär det nog synas i statistiken.

Baserat på det känns som om SAS skulle vinna (läs riskera mindre) på att titta österut ett tag. Eller?
Det är nog lite tidigt att sia om detta men tror att många tänker en extra gång nu på om man ska åka till USA eller inte.
Dollaren har ju gått ner lite mot svenska kronan på sistone även om den fortfarande är relativt hög.
Det finns ju dock ett annat stort land västerut som kan vara intressant, jag hoppas fortfarande på Toronto. Seattle/Vancouver skulle också vara kul men tror mindre på dessa som destinationer om de inte får någon fraktdeal som gör att linjen bär sig på detta.
 
Toppen