Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Jacob

Medlem
Hoppas de har haft en viss mån av internkommunikation INNAN denna intervjun... Kändes till viss del som om han planterade massa påståenden som senare kan hanteras som "sanningar"
Jag har själv tänkt tanken om jag skulle skicka en förfrågan om intervju med Rickard (som jag redan träffat ett antal gånger, mycket sympatisk man). Men många gånger ligger just de mer praktiska frågorna och problemen hos någon en eller två snepp ner i hierarkin, vilket kan ha en påverkan på de svar man får på en intervju om man vill gå in i lite detalj.

Som det brukar låta handlar det annars om "tänkbara saker man skulle kunna göra", han kommer ju aldrig berätta om något konkret som inte är formellt bestämt (det finns dessutom rutiner på hur sånt ska kommuniceras) så jag skulle nog ta detta som tankar snarare än sanningar.
 

Malu

Medlem
Jag pratade med en SAS-anställd som sa att man lärt sig från lanseringen av SFO att inte gå ut med info för tidigt. Den gången var förhandlingen om tidtabell etc inte klar när nyheten kom ut - och vips satt man i ett riktigt dåligt läge.
 

taxvalp

Medlem
Har ej sett några kommentarer kring detta än, men DN har i dag en intervju med Rickard Gustafson som kan dra igång mer spekulationer:

"Vilka nya linjer som ligger i planerna vill han inte peka ut men nämner ändå Los Angeles, Miami i Nordamerika och Seoul i Sydkorea som möjliga framtida destinationer."

SAS: Låt Arlanda ersätta Bromma - DN.SE


EDIT: Såg nu att artikeln diskuterats i tråden om Bromma flygplats men diskussionen om långlinjer platsar nog bättre här.
 
Last edited:

Agö

Medlem
CPH har precis släppt en lista avs. "Top Unserved Routes 2015". Vilken, om någon, kan vara aktuell för SAS framöver tror ni? Sydafrika (då sannolikt Johannesburg) har ju en hel del trafik.

Interkontinentale ruter

upload_2016-3-3_13-19-51.png
 

JohanA

Medlem
Tror det kommer dröja ganska länge innan SAS lanserar nya linjer. De har ju inga plan som kan sättas in utan att behöva stänga någon av de befintliga rutterna. Skulle väl vara Beirut isf som kan hanteras med Europaflottan.
 

Thornado

Medlem
CPH har precis släppt en lista avs. "Top Unserved Routes 2015". Vilken, om någon, kan vara aktuell för SAS framöver tror ni? Sydafrika (då sannolikt Johannesburg) har ju en hel del trafik.

Eivind eller Rickard sa väl nyligen att SAS framförallt ser satsningar på norra halvklotet.
 

Johan Hbg

Medlem
Beskedet sist var att SAS fokuserar på norra halvklotet, så isf Seoul. Men tro nog ett tag, bör väl köra igång alla nya 2016 rutterna först kan man tycka.
 
Toppen