Senaste nytt

Snart kan man tjäna EuroBonus poäng även i fysiska butiker

Kan det vara så att det är inget fel på mitt medlemskort utan att det helt enkelt går inte att dra hos tex. Preem.
Har någon testat nyligen?

Utan att veta vilken typ av kort du har är det svårt att avgöra men säg såhär. Har du ett EB-kort med chip och MC logga på baksidan så skulle jag med stor säkerhet säga att det inte går. Jag har provat flera gånger och med ett chippat-kort så igenkänns kortet som ett betalkort, oavsett om TravelCash är aktiverat eller ej. För att erhålla bonus på Preem så får betalkort och EB-nummer registreras via Preems hemsida. Se följande länk: SAS EuroBonus - Preem.se
 

WTP

Medlem
Utan att veta vilken typ av kort du har är det svårt att avgöra men säg såhär. Har du ett EB-kort med chip och MC logga på baksidan så skulle jag med stor säkerhet säga att det inte går. Jag har provat flera gånger och med ett chippat-kort så igenkänns kortet som ett betalkort, oavsett om TravelCash är aktiverat eller ej. För att erhålla bonus på Preem så får betalkort och EB-nummer registreras via Preems hemsida. Se följande länk: SAS EuroBonus - Preem.se

Nope, har ett "gammal" utan chip:

upload_2016-3-7_12-25-43.png


Hittills har jag först dragit medlemskortet, sen betalat med Amex (SAS Premium) som är registrerad hos Preem - så det blir lite fler poäng ;)

Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

WTP

Medlem
Nej, jag tror att magnetremsan har blivit skadat på ngt sätt.
Ska använda frugans i fortsättningen ;)
 
Det är riktigt. Fick samma svar, jag ville ha ett rent plastkort utan chip. De finns ej kvar längre. Har fått ett medlemskort med chip och travelcash även om TC inte är aktiverat.

Dags att läsa agehalls budord igen, det är nämligen giltiga även utan resa! Beställde på prov ett nytt kort via mina sidor. Idag trillade ett kort ned i brevlådan - UTAN chip utan ett sådant hederligt plastkort med magnetremsa. Så ta och prova och beställ ett
 

ekf

Medlem
Dags att läsa agehalls budord igen, det är nämligen giltiga även utan resa! Beställde på prov ett nytt kort via mina sidor. Idag trillade ett kort ned i brevlådan - UTAN chip utan ett sådant hederligt plastkort med magnetremsa. Så ta och prova och beställ ett
Det har jag gjort, två ggr. Har fortfarande inte sett till något, lite störande mtp att jag just nu inte har ett giltigt EB-kort alls.... (förutom i appen)
 

Smuffe

Medlem
När jag har varit där så lämnade jag båda korten i baren och betalade notan när jag skulle gå.
Först drar de mitt EB-kort eller knappar in mitt nummer innan de drar mitt VISA.
Inom allt från ett par dagar till en vecka eller så trillar poängen in och det står Southside som referens på ditt EB-konto under aktiviteter. :)
 
Toppen