Senaste nytt

Snart kan man tjäna EuroBonus poäng även i fysiska butiker

chazzie

Medlem
Finns det viss logik/sanning i antagandet "fler och lättare källor till EB-poäng = höjning av poängkostnad för awardresor"?
 

Palazzi

Medlem
Finns det viss logik/sanning i antagandet "fler och lättare källor till EB-poäng = höjning av poängkostnad för awardresor"?

Beror nog på hur överenskommelsen ser ut mellan företagen o SAS, rent ekonomiskt. Det är ju troligen en vinst för företagen att en del SAS-kunder kommer välja att handla hos dem istället för en konkurrent (och givetvis även motsatt - SAS behöver trogna kunder).

Har inte den blekaste om hur detta ser ut, men det är väl inte omöjligt att man betalar en del för att få synas i nyhetsbrev och nå ut i ett gigantiskt klientregister (?) SAS borde få någon kickback/procentsats på varje köp där deras kort dras, är min gissning.

Du betalar därmed själv (i vanlig ordning) för dina extra poäng. Men iom att det inte blir en extrakostnad för dig vid köptillfället är allt av godo (om inte butiken är dyrare än konkurrenterna) :). Ska bli intressant detta :)
 

WTP

Medlem
Var använder ni EB-medlemskort idag?
Jag använder mitt på Preem innan jag betalar med Amex (som är reggad hos Preem).
 

seat56f

Medlem
Finns det viss logik/sanning i antagandet "fler och lättare källor till EuroBonus-poäng = höjning av poängkostnad för awardresor"?

Inte nödvändigtvis, om man utgår från att SAS tar korrekt betalt för varje poäng (dvs motsvarar kostnaden för awards) som delas ut av en partner. Däremot kan man ju tänka sig att det blir svårare att komma åt platser när fler poäng ska samsas om samma stolar.
 
Var använder ni EB-medlemskort idag?
Jag använder mitt på Preem innan jag betalar med Amex (som är reggad hos Preem).

Enda stället jag idag använder EB-kortet är vid i Fast-Tracken och vid gaten - då mitt kort har ett chip vilket gör att det inte fungerar att dra vid Preem. Kortet reggat hos Preem istället.
 

WTP

Medlem
Enda stället jag idag använder EB-kortet är vid i Fast-Tracken och vid gaten - då mitt kort har ett chip vilket gör att det inte fungerar att dra vid Preem. Kortet reggat hos Preem istället.
Kan du inte skaffa ett "vanligt" EB medlemskort? Synd att missa poäng :cool:

Mitt kort slutade fungera, provade på 2 Preem stationer - har beställt nytt via hemsidan - vi får se om det fungerar. SAS IT kan vara :confused:
 
Kan du inte skaffa ett "vanligt" EB medlemskort? Synd att missa poäng :cool:

Mitt kort slutade fungera, provade på 2 Preem stationer - har beställt nytt via hemsidan - vi får se om det fungerar. SAS IT kan vara :confused:
Jo, visst. Har frågat guld-supporten om det och svaret, åtminstone jag får, är att de nya medlemskorten är utrustade med chip i och med TravelCash... Därav mitt resonemang ovan.
 

WTP

Medlem
Kan det vara så att det är inget fel på mitt medlemskort utan att det helt enkelt går inte att dra hos tex. Preem.
Har någon testat nyligen?
 
Toppen