Senaste nytt

Snarkare i First/Business Class

A

Aurora

Guest
Det där är ju skräcken, att släppa en smygare som KÄNNS...

Haha, japp men av beskrivningen att döma så var det nog knappast nån mini smygare som släpptes med tanke på doften som spred sig.

Dette har jeg faktisk opplevd i C class hos Lufthansa. Satt en franskmann bak oss, som jeg antar var synderen. Satt og ante fred og ingen fare mens jeg så en film, når en umiskjennelig lukt av svovel og fordervelse omkranset meg. Først lurte jeg på om det var noe fel på flygplanet, men så begynte det å demre for meg..... Hva pokker gjør du. Vurderte å flykte fra scenen. Det skjedde ikke bare én, men TRE ganger i løpet av flyvningen. Den tredje gangen forbante jeg meg på at jeg skulle si hardt i fra, men det ble ikke noen flere traumer.

Tar heller 40 snorkere, for det var så beyond disguisting at.... INGEN hverken fortjener eller vil sniffe inn andres avgasser no matter what, where and when. Da får de i så tilfelle være luktfri - "ignorance is bliss"... ha ha.

Jeg blir selv ganske svett av flyturer med lett risting (stress + adrenalin), derfor har jeg alltid ekstra deodorant og tskjorte bytte med meg. På CPH-SFO byttet jeg skjorte 3 ganger på 10 timer og 45 minutter, ingen skal kunne komme og klage på meg...! he he.
 

telelina

Medlem
Alla har ju rätt till att få sova i lugn och ro både snarkare & icke snakare. Ibland hjälper öronproppar ibland inte. Om en person är vaken en hel flygning för att en annan snarkar vad är det som säger att det är snarkaren som har rätt till sömn framöver icke snarkaren? Snakaren kan väl lika gärna vara vaken så att resten kan sova? Problemet är väl att alla har lika rätt till sömn. Är man snarkare kanske man kan nämna för stolsgrannen att det är helt OK att få en liten knuff om man drar iväg med ljudnivån. Är ju inte alla som har en "omtänksam" partner mig sig. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Alf

SG

Medlem
Ett flygplan är ändå inte ens privata rum så man får förmodligen vara beredd på att vissa störningsmoment kan inträffa. Ibland snarkar någon, ibland skriker något barn och ibland är någon full. Det är väl bara att gilla läget. Allt blir inte alltid som man vill. Det är liksom livets villkor.
 

Stefan62

Medlem
Svår fråga, men jag är positivt lagd och skulle uppskatta om någon säger till mig om jag snarkar eller stör på annat sätt ombord. Brukar dock inte ens försöka sova när jag flyger...
 
Toppen