Snarkare i First/Business Class

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jonas C, 17 December 2014.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det talas ofta om att skrikande barn är det största irritationsmomentet ombord på flygplan, vilket stämmer till en stor del. Däremot upplever jag att det finns ett minst lika drygt irritationsmoment, nämligen folk som snarkar. På en nattflygning med 40+ passagerare i kabinen, så finns det en överhängande risk att hamna i närheten av en fyllesnarkande medpassagerare som tuppat av efter ett för många glas skumpa och Cognac.

Jag har själv lite svårt att sova när någon snarkar, och om har man betalat en ansenlig summa pengar eller poäng för biljetten, så förväntar man sig kunna få en hyfsad natts sömn. Jag kan tänka mig att det blir mycket värre med snarkare i First när kabinen är betydligt mindre och intimare, för att inte nämna biljettpriserna som är betydligt högre.

Har ni haft några jobbiga erfarenheter med snarkare ombord, och hur går man tillväga med dem? Ber ni personalen väcka personen i fråga, eller tar man saken i egna händer? Folk har visserligen rätten att sova, men enligt mig bör det inte ske på bekostnad av andras sömn.

Last edited: 18 December 2014
    telelina gillar detta.
  2. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan meddela att det finns snarkare även i ekonomi som stör nattsömnen :)

edlundo gillar detta.
  3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Biz och i F så har man ju lite avstånd till eventuella snarkare, till skillnad mot i där bak där man ofta blir snarkad i örat.
    Även i ett tyst plan så är det ju betydlig högre ljudnivå än om man tex sover hemma, så jag upplever inte att snarkningar är så störande.

4. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ingenstans utan öronproppar.....det ni är världens åttonde mirakel

SkaneHON, Kricka, GillBates och 5 andra gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig störts av någon annan som snarkar, och man får väl öronproppar om det blir för jobbigt.
    Det är itne bara "fyllon" som snarkar när de sover, kan vara spiknykter och ändå ha problem med snarkningar. Tycker inte att det är rätt att väcka dom om det nu skulle inträffa. Brukar vara rätt mycket annat ljud i kabinen från moterer mm. Jag somnar när jag är trött, kanske är lyckligt lottad.

6. Jag störs ännu värre av illaluktande medpassagerare.
    Till skillnad från snarkande passagerare (som man kan använda öronproppar eller noise-cancelling headphones mot oljudet), kan jag inte stänga näsborrar och sova.

SkaneHON, Kricka, GOTATH och 10 andra gillar detta.
  7. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skaffa öronproppar.
    Ta saken i egna händer???

Schlaake gillar detta.
  8. NotRyan

NotRyan Medlem

Näsproppar också? :D

jsn och johan_fbg gillar detta.
  9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bose hörlurar brukar lösa alla sådana problem. Nu har jag dock 70% av alla mina flygningar enbart varit ensam i F kabinen så inte så stor erfarenhet här :)

Thomasn, Paby, Glenn E och 1 annan gillar detta.
  10. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du verkligen störs av det använd brusreducerande hörlurar eller öronproppar.
    Folk som har problem med andningen ska alltså inte få sova enligt dig?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!