Senaste nytt

Snacka om pointbooster

rob74

Medlem
Inga Toyota eller Ford-handlare i Stockholms län tar kreditkort som betalning för nya bilar i alla fall.
En bank och mäklare lär ju inte heller ta kortbetalning för lån och köpeskilling?
Nytt kök är däremot enkelt att betala med kort.

Vad är den största summa ni lyckats betala med t.ex. Amex?
Jag har betalat hotellräkning utomlands på ca 70.000 SEK. Och något inköp på Webhallen i Stockholm för liknande summa utan problem.

Har gjort köp på samma summa med Amex. Ringde dem innan och förklarade vad det gällde och det var inga problem.
 

Homer

Medlem
Med AmEx, fungerar det inte att betala in pengar i förväg om man inte får tillräcklig kredit?

funkar utmärkt med t.ex Visa, jag har köpt för 200kkr trots kredit på 50kkr

Faktum är att i vissa fall kan det ju vara motiverat att betala lite extra för att få använda kort, t.ex trippel poäng med Diners.
Eller betänk att ni har massaor av BA miles på BA hushållskonto och inte får ihop 2x200kkr (för att få 2st 2-4-2 vouchers) på annat sätt,
longhaul biljetter i första klass är ju värda runt 40kkr/st.
 

johisco

Medlem
Tänkte väcka till liv istället för att starta nytt.

Någon som lyckats köpa ny bil på kort för att tjäna poäng?
 

Valley

Medlem
Brukar tillämpa en sista prutningsrunda om jag gör större köp där det även skulle gå att använda Amex. Brukar normalt ge mera tillbaka än eventuella bonuspoäng.

Vad gäller bilhandlare så är ingenting omöjligt. Men man måste nog ha vissa problem med någonting om man accepterar kortbetalningar som innebär att man tullar på sina egna marginaler.
 

ESSA

Medlem
Nu länge sedan men jag betalade nästan dubbla kontantinsatsen för min bil med ICAkortet.
Säljaren blev förvånad men det gick bra.
 

DrKlas

Medlem
Tänkte väcka till liv istället för att starta nytt.

Någon som lyckats köpa ny bil på kort för att tjäna poäng?

Skandiabankens Visa-bankkort som ger 5 poäng per 100 kr bör fungera hos de flesta bilhandlare eftersom det inte är ett kreditkort. Det använde jag i höstas då jag inte orkade krångla med Coop/Betalo trots att det hade gett betydligt mer poäng.
 
Toppen