Senaste nytt

Snabbvisit i Tokyo, tips montages?

FF#1

Medlem
Två vänner kommer att besöka Tokyo för första gången, hon kommer att landa på flygplatsen (NRT?) 18:30 och ska vidare med flyg nästa dag vid 13 tiden. Hon vill besöka nått typiskt i Tokyo på kvällen äta en japansk middag (ej rå fisk) och sen övernatta i Tokyo för att sen flyga vidare nästa dag. Någon som har några tips att dela med sig?

Själv så skulle jag nog åka in till Akihabara och titta lite för att sen hitta en lämplig restaurang (men vilken).
Sen skulle jag nog ta en drink i en sky bar i något av de höga hotellen, ev samma som man tänker bo på men vilket?

Har bara bott på ett högre hotell i Tokyo, Shibuya prince hotel så jag har inte så mycket att komma med.

Så tips är mycket välkomna.
 

jumbooze

Medlem
Ännu en LH F weekend? ;)

:cool: Nej nu fuskar jag,
Asiana F FRA-ICN
Asiana C ICN-NRT
Thai F NRT-BKK

Så nu kommer jag faktiskt in till "stan" oändligt mycket mera tid än LH F rundan men jag saknar fortfarande LH för då luktade man sandelträ t.om. dagen efter.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Jag började givetvis med att läsa giuden, den är som sagt mycket bra men det är svårt att välja när det är så ont om tid.
Så kom med tipsen på guldkornen för en snabbvisit.
 

shibuyax

Medlem
En 18.30-landning på NRT ger inte jättemycket tid över i själva Tokyo, spontant skulle jag satsa på att optimera baserat på logistik och utsikt i kombination. Ungefär så här, kanske:

- Ta Skyliner till Ueno eller Narita Express till Tokyo Station, byt till Yamanote Line och åk till Shimbashi
- Promenera till Dentsu Building och åk upp till plan 46/47, ät på någon av restaurangerna med utsikt mot Odaiba.
- Ta taxi till Ritz-Carlton, häng i loungen, drick bubbel, ät en kakbit och njut av utsikten (natt). Bo där.
- Ät tidig frukost på samma hotell, njut av utsikten igen (dag)
- Ta en taxi till Shibuya, promenera runt i området runt Shibuya Crossing, kanske upp mot cat street och Harajuku också.
- Ta Narita Express från Shibuya Station till Narita, säg avgången kl 9.45


Lite länkar:

- Narita Express - från Narita
- Narita Express - till Narita

- Skyliner, tidtabell

Restaurangerna högst upp i Dentsu building - gillar so/ra/si/o skarpt även om maten inte är superjapansk
- Caretta Shiodome - plan 46
- Caretta Shiodome - plan 47

- Ritz-Carlton - frukosten är på Towers Grill
 
Last edited:
Toppen