Snabb hjälp, purpose with travel? Lufthansa Check-in

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Kansai, 7 Oktober 2015.

1. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Ska till USA för ett kort kundmöte, och stannar en dag extra i anslutning till det. Nu när jag ska checka in på Lufthansa:s hemsida, så vill de att jag ska välja purpose of travel (tourist or business travel). Tänker spontant att jag ska välja business travel... Men, kan detta orsaka något problem, typ att jag behöver visum? Som det är nu har jag bara vanligt ESTA.

Tack!

2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läser man på Visa Waiver Program så täcks både Tourism och Business av ESTA.
    Jag misstänker att du tänker på "Work" som skulle kunna strula till det och kräva visum.

Edit: Med "Work" menar jag typ att bli anställd i USA, vilket är en helt annan sak än att åka dit för ett kundmöte.

Last edited: 7 Oktober 2015
    Kansai gillar detta.
  3. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack!

4. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    No worries. Safe flight! Ha en trevlig resa.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis - ange "business meetings" så är allt lugnt. Nämner du "work" så kan du räkna med problem.

Jonas C och FCT gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har blivit korrigerad när jag haft "Business" som purpose vid transit i USA (till Kanada). Jag fick ändra till "Transit" som purpose innan draken blev glad.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var ändrade du? På tulldeklarationen finns ju bara business yes/no som val. I TS fall med incheckning så vet jag inte vilka val som fanns.

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så var det säkert, d v s jag fick ändra till NO och kladda dit transit någonstans. Enda gången på över 50 inpassager i allsköns länder med delkarationskort som jag fått bakläxa...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!