Snabb fråga kring Eurobonus spendering för Star Alliance

Diskussion i 'Star Alliance' startad av troligt, 8 Januari 2016.

1. troligt

troligt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Om min fru har 110 000 Eurobonus poäng på sitt konto och jag har 170 000 poäng (totalt 280 000), kan vi då boka 2 business class awards till asien eller karibien (140 000 x 2 = 280 000) med Star Alliance från Europa, eller kommer vi behöva lägga pengar på att flytta poäng från mitt konto till hennes så att båda har exakt 140 000+ på våra konton när bokningen sker?

Jag gissar att svaret tyvärr är så (eftersom man kan flytta poäng för pengar), men jag önskar att jag har fel och systemet är lite flexibelt. Jag är EBG och frugan EBS om det gör någon som helst skillnad.

Mvh,

Daniel

2. pierrea

pierrea Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poängen måste dessvärre ligga på samma konto. (Vilket är den stora fördelen med familjekonto, men det hjälper ju inte så här i efterhand.)

3. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går att föra över poäng, men tyvärr kostar det en slant :(

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    30 000 poäng kostar €150 att överföra, vilket kan vara prisvärt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!