Senaste nytt

SMS från SAS angående tid för incheckning till USA

srg

Medlem
Hur länge sedan är detta?
Min erfarenhet är att det var "slappare" för ungefär ett år sedan, lite frågor och en snabb titt så var det klart. Har fått det 3 ggr i år och då ska allt i väskan svabbas, mobil och tablet måste tas ur sina skal, skor ska av, svabba gylfen och händerna mm. Har inte ens fått svara på några frågor utan bara gör si och gör så. Processen tar ju dock inte så lång tid, 2-3 minuter kanske på sin höjd, största delen av tiden är ju att de ska rota runt i hela handbagaget och sen ska man lägga tillbaka allt. Har fått kontrollen både på LHR inför resa med American Airlines till New York samt från Stockholm 2 ggr.
Exakt samma upplevelse från Arlanda i onsdags till New York. Mellanlandning på EWR för vidare inrikes resa, men inget gjordes där.
Förra året på LAX plockades jag åt sidan efter att jag hämtat ut bagaget och fick packa upp större delen utav det plus att de dubbelkollade svaren jag gjort på inresekortet.
 

agehall

Medlem
Hur länge sedan är detta?
Det var ett knappt år sedan.

Min poäng är dock att även om det oftast går rätt fort så kan det ta rätt lång tid. Det räcker ju med att man är lite off och svarar på en fråga på ett sätt som gör att de tycker man verkar suspekt så drar cirkusen igång.
 

Hachans

Medlem
Exakt samma upplevelse från Arlanda i onsdags till New York. Mellanlandning på EWR för vidare inrikes resa, men inget gjordes där.
Förra året på LAX plockades jag åt sidan efter att jag hämtat ut bagaget och fick packa upp större delen utav det plus att de dubbelkollade svaren jag gjort på inresekortet.

Fast att bli inplockad av tullen och immigration hänger ju inte ihop med om du har fått extrakontroll eller ej innan boarding.
 
Toppen