Senaste nytt

Smile - ?

Gnopps

Medlem
Jag jobbade ett tag i bar och alkhohol fick aldrig ges bort gratis. Att det går i loungen skulle jag gissa beror på att det är ett slutet sällskap som kommer in, då gäller andra regler.
 

agehall

Medlem
Tillbaka till topic: när jag passerade ARN T5 häromkvällen noterade jag att alla hade SMILE-badges och jag fick ett väldigt trevligt bemötande.

Nu har jag flugit väldigt lite med *A sista tiden, men jag hoppas att det är en permanent förändring till det bättre...
 

MarcusC

Medlem
Sk1421 idag,helt full 737-800(176stolar).Helt suverän crew, de hade att göra (förvisso "bara" 5 rader extra) men hade en härligt positiv och glad stämning. Pratsamma och väldigt serviceminded. Skall verkligen skicka ett mail med beröm till SK. Såg dock inga smile brickor.
 
Sk1421 idag,helt full 737-800(176stolar).Helt suverän crew, de hade att göra (förvisso "bara" 5 rader extra) men hade en härligt positiv och glad stämning. Pratsamma och väldigt serviceminded. Skall verkligen skicka ett mail med beröm till SK. Såg dock inga smile brickor.

Skicka e-post eller skriva via SAS FB sidan. Det tyvärr sällan som flygande personal får positivt feedback från kunderna.
 

vicce

Medlem
Skicka e-post eller skriva via SAS FB sidan. Det tyvärr sällan som flygande personal får positivt feedback från kunderna.

Man borde egentligen berömma cabin crew lite oftare när man går av, genom att säga "Tack för en trevlig flygning" eller liknande istället för att bara säga "Hej då". Jag är inte så säker på att all positiv feedback når ut till cabin crew.
 

Gnopps

Medlem
Skicka e-post eller skriva via SAS FB sidan. Det tyvärr sällan som flygande personal får positivt feedback från kunderna.
En del amerikanska bolag skickar ut X små certifikat till statuskunder. Dessa kan sedan ge certifikaten till personal de får bra bemötande av. Ett jättebra initiativ tycker jag eftersom certifikaten lätt får plats i plånkan/väskan och det är lättare att ge ett sådant än att minnas att skicka feedback (där man måste ange bokningsnummer, datum, osv.).

Jag vart besviken en gång av Blue1. På ett flyg hade jag en jättetrevlig flygvärdinna som hjälpte mig mycket då jag reste ensam med min då 10 månader gamla dotter. Väl hemma skickade jag beröm till flygvärdinnan. Två-tre månader senare hade jag samma flygvärdinna på ett annat flyg, hon mindes mig och vi snackade lite i galleyt. Fick då reda på att berömmet inte nått henne (hon la till att det är sällan de får beröm - vet inte om det är att det inte når dem eller om de inte får beröm särskilt ofta). Så det blev ytterligare ett mail till SK/KF där jag kopierade det förra och bad dem se till att det nådde rätt avdelning.
 

rvarttinen

Medlem
Brukar ge feedback efter en flygning till bolaget om jag fått ett bra bemötande. Hoppas den flygande personalen får veta - i de fall jag varit i kontakt med SAS så har de velat veta vilken flight, etc. de har tagt mitt biljettnummer, antagligen för att få alla detaljer.

Den hittils mesta och bästa anstränging någon gjort för mig personligen var AF:s markpersonal på SFO. De jobabde verkligen för att jag skulle få mig uppgraderad trots fel biljett och anant. Efteråt kontaktade jag AF:s kundtjänst för att få reda på var jag skulle skicka blommorna men fick till svar att det går inte - de får inte ta emot något, än mindre om det kommer med bud. Hur som haver, kundtjänsterepresentatnten lovade att de, markperosnalen, skulle få ta tel av mina lovord.

Nästa gång på ARN ska jag hålla utkik efter dessa smiley-knappar..!.. och se vad som händer ...
 

rvarttinen

Medlem
En del amerikanska bolag skickar ut X små certifikat till statuskunder. Dessa kan sedan ge certifikaten till personal de får bra bemötande av. Ett jättebra initiativ tycker jag eftersom certifikaten lätt får plats i plånkan/väskan och det är lättare att ge ett sådant än att minnas att skicka feedback (där man måste ange bokningsnummer, datum, osv.).

Hmmm... sådana där cert. verkar inte vara så dum idé. Vore bra om det fanns några slags generella som kudne delas ut till personal på vilket bolag som helst!? Kanske BC.se-certifikat ..?.
 
Toppen