Senaste nytt

Smidigaste transfer till och från New York (JFK/EWR/LGA)

Senator

Moderator
Viktigt också: United har inte själv någon trafik längre på JFK och därmed troligtvis ingen personal. Beroende på vart du skall kan La Guardia vara ett alternativ.

Senaste gångerna har trafiken till JFK från Manhattan varit fruktansvärt.
 

Brandten

Medlem
Viktigt också: United har inte själv någon trafik längre på JFK och därmed troligtvis ingen personal. Beroende på vart du skall kan La Guardia vara ett alternativ.

Senaste gångerna har trafiken till JFK från Manhattan varit fruktansvärt.
Ojoj. Det här är dessutom 4/1-2017 = snö kan ju ställa till det rejält. Nej det får bli en vända till med United Award sökmötor och Tallinn. :)
 
Viktigt också: United har inte själv någon trafik längre på JFK och därmed troligtvis ingen personal. Beroende på vart du skall kan La Guardia vara ett alternativ.

Senaste gångerna har trafiken till JFK från Manhattan varit fruktansvärt.
Från JFK skulle jag ju inte åka över Manhattan, utan ta Belt Parkway över Sheepshead Bay.
 

JacobGBG

Medlem
Mina erfarenheter av 30-40 passager i NYC är att EWR har en högre snitt tid för transfer men är mer konsekvent och förutsägbart, medans JFK ofta går snabbare men kan ibland vara i totalt kaos (trafik som security). Som värst har jag haft 4h från Manhattan till airside på JFK (och då var jag i C kö).
 

agehall

Medlem
Mina erfarenheter av 30-40 passager i NYC är att EWR har en högre snitt tid för transfer men är mer konsekvent och förutsägbart, medans JFK ofta går snabbare men kan ibland vara i totalt kaos (trafik som security).
Beror lite på terminal också enligt min erfarenhet men över lag håller jag med dig.
 
Toppen