Senaste nytt

Smidigaste transfer till och från New York (JFK/EWR/LGA)

Loffe

Medlem
Självklart så landar man själv den 1 maj, tvekade om man skulle boka den 30 april eller 1 maj.
Den jag reser med tvekade så vi missade ett hyggligt pris på BA001 så det blev BA via LHR istället.
Om ingen hinner före, så skriver jag något hur det är att ta sig från EWR till Pen Station, skal bo på Radisson på 32:a gatan.

Beror på hur dags du landar den 1:a, jag anländer den dagen med och skall också bo på Radisson på 32:a. Small world...
 

Perra

Medlem
Yes, när jag tänker efter så satt vi kanske bredvid dig vid frukosten i fredags, Har aldrig varit på något event men sett några bilder av herrn :)
 

Senator

Moderator
Yes, när jag tänker efter så satt vi kanske bredvid dig vid frukosten i fredags, Har aldrig varit på något event men sett några bilder av herrn :)

Fredag kan det inte ha varit då jag hamnade i en Voluntary Boarding Denial (VBD) i CLT och anlände hotellet först fredag 09.30. Käkade frulle lördag och måndag dock.

Världen är liten :)
 

JensE

Medlem
Självklart så landar man själv den 1 maj, tvekade om man skulle boka den 30 april eller 1 maj.
Den jag reser med tvekade så vi missade ett hyggligt pris på BA001 så det blev BA via LHR istället.
Om ingen hinner före, så skriver jag något hur det är att ta sig från EWR till Pen Station, skal bo på Radisson på 32:a gatan.

Jag är på Radisson också med en kompis 30 Apr-3 Maj :)
 

Brandten

Medlem
Något som ändrats här sedan sista inlägg?

Läste en review på annat forum där kontrollen tog 2.5h på JFK. Då har jag 2h att ta mig till EWR och checka in bagage. Landar kl13 och beroende på hur lång tid det tar att taxa, parkera och gå genom terminalen till kontrollen kan dessa 2h minska ytterligare.

Om det blir så tight att jag missar flyget, har United någon skyldighet att boka om mig eller får jag fixa själv?

Nä tror jag tittar på alternativ routing till min Las Vegas resa även om jag var nyfiken på att flyga baklänges i United 777 business/first. :)
 
Något som ändrats här sedan sista inlägg?

Läste en review på annat forum där kontrollen tog 2.5h på JFK. Då har jag 2h att ta mig till EWR och checka in bagage. Landar kl13 och beroende på hur lång tid det tar att taxa, parkera och gå genom terminalen till kontrollen kan dessa 2h minska ytterligare.

Om det blir så tight att jag missar flyget, har United någon skyldighet att boka om mig eller får jag fixa själv?

Nä tror jag tittar på alternativ routing till min Las Vegas resa även om jag var nyfiken på att flyga baklänges i United 777 business/first. :)

Det tar ju ungefär 1 timme med taxi när allt flyter mellan flygplatserna och det är lite trafik, men det kan lätt ta 2+ timmar också.

Jag skulle definitivt försöka undvika byten mellan dem.

När det gäller United och ombokning så brukar det gå smidigt (om du har en genomgående biljett naturligtvis), men du bör inte förutsätta att de fixar någonting automatiskt, utan ta kontakt med dem omedelbart.
 
Toppen