Senaste nytt

Smidigaste transfer till och från New York (JFK/EWR/LGA)

GOTATH

Medlem
Två timmar känns som en väldigt lång tid. Jag hade nog hellre satsat på tåget från Penn Station som bara tar en halvtimme.

Tog tåget när jag kom till Newark. :) Smidigt och ganska snabbt. Tog runt en timma flygplats -> hotell. Men med massa väskor blir det lite jobbigare...
 

011430121

Medlem
Självklart så landar man själv den 1 maj, tvekade om man skulle boka den 30 april eller 1 maj.
Den jag reser med tvekade så vi missade ett hyggligt pris på BA001 så det blev BA via LHR istället.
Om ingen hinner före, så skriver jag något hur det är att ta sig från EWR till Pen Station, skal bo på Radisson på 32:a gatan.
 

Senator

Moderator
Jag testade en helt annan kombo igår: centrala New York till flygplatsen i Philadelphia. Bokade tåget en aning sent, men från jag promenerade från Hilton Fashion District till Penn Station, Amtrak Acela Express till Philly, byte till SEPTA tåg som var ruskigt gamla och fula så gick det exakt 2t som jag anser är bra.

Det går att hitta regionaltåg för under $50, men Amtrak var dyrt med $149 i affärsklass.
 

Lallarn

Medlem
Jag testade en helt annan kombo igår: centrala New York till flygplatsen i Philadelphia. Bokade tåget en aning sent, men från jag promenerade från Hilton Fashion District till Penn Station, Amtrak Acela Express till Philly, byte till SEPTA tåg som var ruskigt gamla och fula så gick det exakt 2t som jag anser är bra.

Det går att hitta regionaltåg för under $50, men Amtrak var dyrt med $149 i affärsklass.

På 2h? Det låter riktigt bra!

OT: Hur var Hilton Fashion District? Kikar lite på det för sommaren, de har bäst pris av alla Hiltons på mina datum i augusti.
 

Senator

Moderator
På 2h? Det låter riktigt bra!

OT: Hur var Hilton Fashion District? Kikar lite på det för sommaren, de har bäst pris av alla Hiltons på mina datum i augusti.

Jag tror att Philly är ett ok alternativ på hemresan om man inte har för mycket baggage. Dock blir nog det lite svårare med tajming när man åker dit då SEPTA bara går två gånger per timma..

Hilton Fashion var bra! Fräscht, bra läge, kanon frukost, hyfsade rum (man är på Manhattan storleksmässigt) och det jag gillade bäst av allt... en riktigt dusch! Avskyr dessa amerikanska badkarsduschar!

Och.. cool takbar med fantastiske yver.. Passande en sommarkväll :)
 

Perra

Medlem
Hilton Fashion var bra! Fräscht, bra läge, kanon frukost, hyfsade rum (man är på Manhattan storleksmässigt) och det jag gillade bäst av allt... en riktigt dusch! Avskyr dessa amerikanska badkarsduschar!

Sprang vi ev på varann, bodde där tors-mån. Kan annars bara hålla med om att de var bra speciellt i förhållande till priset mot andra Hilton.
 
Toppen