Senaste nytt

Smidigaste transfer till och från New York (JFK/EWR/LGA)

johhenrik

Medlem
Vilken Penn Station? Det finns en i NJ och en i NYC...

Med tanke på vad han säger 2 meningar senare så är det väl hyffsat lätt att förstå, om man inte medvetet vill missförstå förstås. :)

Observera att det finns en station i Newark som också heter Penn Station, så att ni inte kommer fel...
 

Totopez

Medlem
Vilken Penn Station? Det finns en i NJ och en i NYC...

Med tanke på att man med fyra personer är uppe i runt $40 så skulle jag nog säga att smidighetsfaktorn är värd mellanskillnaden för att ta en taxi/limo.

Jag har aldrig upplevt några större problem med rusningstrafiken in till Manhattan när jag kommit med SAS, så jag tror inte det ska vara några problem nu heller. Och går inte större delen av rusningstrafiken ut från Manhattan snarare än in dit?

Jo, jag skrev ju att det finns två.

Kommer man med ett flyg runt 13-tiden har jag aldrig haft problem med trafik. Senare på eftermiddagen (16-18 typ) kan det vara rejält med trafik som ska till eller förbi staden, men det brukar för det mesta funka bra. Dock känner man sina barn bäst. Gillar barnen inte att åka bil, börjar gråta av tristess i köer eller är av den sort som MÅSTE
kissa NU så är det kanske bäst med tåg.
 

AABack2ARN

Medlem
Jo, jag skrev ju att det finns två.

Kommer man med ett flyg runt 13-tiden har jag aldrig haft problem med trafik. Senare på eftermiddagen (16-18 typ) kan det vara rejält med trafik som ska till eller förbi staden, men det brukar för det mesta funka bra. Dock känner man sina barn bäst. Gillar barnen inte att åka bil, börjar gråta av tristess i köer eller är av den sort som MÅSTE
kissa NU så är det kanske bäst med tåg.

Är dock inte helt säker på att vare sig NJTransit (från Newark till New York City) eller LIRR (från JFK till New York City) har toaletter ombord.

Men oavsett det, skall man till området runt Madison Square Garden / Penn Station är tågen en mycket bra idé under förutsättning att man inte är fler än 3 eller har för mycket baggage då taxi troligen är att föredra
 
Last edited:

Najk

Medlem
1. Hur "jävlig" är trafiken en "normal" fredagseftermiddag i new york? Hur lång tid skulle ni tippa att det tar mellan EWR och Midtown?
2. Har jag missat något när det gäller Amtrack eller är det dyrare med tåg jmf med limo?

Ser fram emot att höra från new york experterna! Tack på förhand

Nu senast i december när vi åkte till NYC två vuxna och två barn, 2år och 4år, så testade vi båda delarna.
Vi tog Air Train in till Penn Station (på Manhattan ;) och sedan limo till EWR när vi skulle hem.

Anledningen att vi gjorde så var att när vi åkte till New York hade vi inte så mycket packning, enbart en väska.
När vi åkte hem hade vi två väskor och två barnvagnar med oss, och det går inte släpa med på tåg ihop med två barn.
Jag funderade inte så mycket på tiderna utan mer hur vi smidigast löser transporten, jag tror det tidsmässigt går ganska jämt ut med tanke på att med Taxi kommer du till hotellet direkt, och om du kommer till Penn Station ska du ta gå/taxi/ därifrån.

Nu vet jag inte hur gamla barnen är men vi använde Legends Limousine - Car Service NYC, New York Limo Service, Manhattan Limousine, Park Slope Car Service | Legends Limousine NY för de kunde lösa bilbarnstolar och van till bra pris.

Kostnaden var ca $40 för tåg och ca $100 för limo

OT:
När vi åkte tåg tog det ca 1,5h istället för 30min, det var ett "broken down train ahead of us..." Limon ut till EWR tog ca 30min från Time Square.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Nu senast i december när vi åkte till NYC två vuxna och två barn, 2år och 4år, så testade vi båda delarna.
Vi tog Air Train in till Penn Station (på Manhattan ;) och sedan limo till EWR när vi skulle hem.

AirTrain går väl bara till stationen EWR där NJ Transit tar över? Eller kapade ni tåget och körde vidare? ;)
 

erc

Medlem
Har bokat en Luxury Sedan med Dial 7 för transport mellan Newark EWR till en bostadsadress på Manhattan (Flatiron District). Vi är tre vuxna med två stora resväskor. I den ena resväskan ligger en tredje resväska. Det ska shoppas.

För hemresan har vi således tre fullstora resväskor och varsitt handbagage. En vanlig bil räcker inte till för vårt bagage. Större kärror drar iväg i pris. Vi känner inte för att släpa runt på bagaget på taxi (vilket vi inte heller får plats i) och tåg.

Jag har läst enormt giftiga omdömen om shuttle-tjänster som Go Airlink NYC. Inser att det tar tid att hämta upp resenärer och förstår att restiden mellan Manhattan och EWR kan uppgå till över två timmar.

Hur vedervärdiga erfarenheter har forumets hugade medlemmar av dessa shuttle-tjänster? Är det verkligen pesten? Eller tar det bara tid?
 

Totopez

Medlem
Om inte dina väskor är av storleken att man kan gömma illegala flyktingfamiljer i dem ska det vara lugnt. Jag har åkt fyra man med fyra normala väskor utan problem. Chaffisarna på Dial7 och Carmel brukar vara softa. I värsta fall får ni sitta tre i baksätet och ha en väska fram.
 

GOTATH

Medlem
Har bokat en Luxury Sedan med Dial 7 för transport mellan Newark EWR till en bostadsadress på Manhattan (Flatiron District). Vi är tre vuxna med två stora resväskor. I den ena resväskan ligger en tredje resväska. Det ska shoppas.

För hemresan har vi således tre fullstora resväskor och varsitt handbagage. En vanlig bil räcker inte till för vårt bagage. Större kärror drar iväg i pris. Vi känner inte för att släpa runt på bagaget på taxi (vilket vi inte heller får plats i) och tåg.

Jag har läst enormt giftiga omdömen om shuttle-tjänster som Go Airlink NYC. Inser att det tar tid att hämta upp resenärer och förstår att restiden mellan Manhattan och EWR kan uppgå till över två timmar.

Hur vedervärdiga erfarenheter har forumets hugade medlemmar av dessa shuttle-tjänster? Är det verkligen pesten? Eller tar det bara tid?

Testade att åka shuttle till Newark under mitt senaste besök. Transporten kom i mycket god tid och servicen levererades av Super Shuttle. Mitt stopp var ruttens första och vi skulle göra ytterligare 3 stopp innan färden mot flygplatsen startade. Mitt hotell låg i Midtown och stopp ett var i Chinatown. Efter det åkte vi åter mot Midtown och hämtade upp två personer på två hotell runt Times Square. Transporten gjordes på eftermiddagen strax före absolut rusningstrafik. Blev upphämtad kl 14 och var ute på Newark runt 16. Det var en seg resa med många stopp och flängande. Priset var 18$ pp.
+ Billigt
+ Transporten kom i god tid
- Lång transporttid
- Halvbra komfort

Har även testat Dial7 från Newark till Midtown. Tog en town car och fick betala överpris... Annars mycket smidigt.
 
Toppen