Senaste nytt

Smidigaste lounge för PP (Diners Club) i Frankfurt

Forumiter,

Efter ett par år som vuxenstudent och stundande karriärbyte har jag tappat mitt EBG till "förmån" för ett EBS. Har en tripp till Bali planerad med SAS/Lufthansa/Singapore (i den ordningen) över jul och insåg av en slump att jag trots allt har ett gäng Diners Club-sponsrade loungebesök att plocka ut före årets slut!

Bytet i Frankfurt sker i Terminal 1 och som av en händelse verkar det vara ett himla krångel för den som vill besöka någon av de lounger Diners Clib listar på sin sajt. Såg att det finns en lounge i T1 men då måste man gå landside och sedan gå igenom säkerhetskontroll igen när man ska in igen (som jag har förstått det). Alternativet är att ta sig till en annan lounge airside... i Terminal 2. Om det går att göra utan att man behöver klampa igenom säk-kontroll är lite oklart.

Någon som har gjort detta och kan komma med tips?

Tack!
 

Sahlen

Medlem
Jag har varit på landside loungen (T1) ett par gånger. Det är rätt smidigt att ta sig dit, men som du noterat behöver du ha tid att ta dig igenom security. Hur lång tid har du mellan flygen?
 
Jag har i runda slängar tre timmar mellan flygen så tid finns ju helt klart. Flyget därifrån går 22:00 också så det lär väl inte vara tjockt med folk på FRA vid den tiden heller tänker jag.
 
Jo vars, @KennethL - jag valde att ta mig ut till LuxxLounge (LuxxLounge | Frankfurt, Germany | Diners Club Airport Lounge som ligger landside i T1 där SAS anländer. Man fick knalla en stund (vilket verkar gälla allt i FRA) och fann sig därefter i ankomsthallen. Sedan gå man mot Sheraton Hotel och mitt emot den "brygga" som löper till nämnda hotell hittar man loungen. Hade jag betalat hade jag varit hyfsat missnöjd då maten var ett skämt (trött varmkorv) och servicen bestod i en hyfsat sur kvinna som verkade köra solo kvällen till ära. Det finns sprit/öl/vin och Wifi men förvänta dig inte mycket mer.

I mitt fall hade jag en flight vidare mot Singapore som avgick runt 22:00 och när jag skulle bege mig tillbaka in genom securityn var jag ensam och därför gick det väldigt snabbt att ta sig till planet, nästan som att man varit airside hela tiden.
 
Toppen