Senaste nytt

Smidigast/mest prisvärd resa Göteborg–Philadelphia

Jag försöker from nu hålla mig till BAEC då jag tycker att deras bonusprogram känns givmilt. Jag lär aldrig komma upp i nästa nivå med Lufthansa. Ska dock kika på United som du nämner!
Jag har ett Eurocard Platinum nu, mest för reseförsäkringen och PP skull. Betalar resorna med kortet och sen betalar jag fakturan direkt. Finns det ett bättre kort för mig tro?
Om du redan nu vet att du kommer att flytta till USA så titta över vilka bonusprogram som är bäst i USA. Jag gillar United, men har själv gått över till SAS Eurobonus. American Airlines funkar bra i USA, så om BA har bäst flighter och pris för dig så kör på det. Lufthansas intjäning till Eurobonus är rätt dålig på de billigaste biljetterna så den kombinationen bör du undvika.

BA Visa tycker jag du ska köra på om du kör på BA och dess allierade. SAS Eurobonus är det program som ger dig bäst möjlighet att tjäna poäng i Sverige, till exempel med American Express Elite och COOPs Mastercard MedMera Mer, men intjäningen från de billigaste Lufthansabiljetterna är som sagt dålig.
 
Toppen