Senaste nytt

Small Luxury Hotels of the world SLH - Invited Membership

Tänkte påbörja en tråd om ett hotellprogram jag inte sett för ofta och samtidigt slå ett slag för SLH, ett väldigt bra program i mitt tycke som har 500 hotell världen över, alla rätt säregna och av hög kvalité.

Deras Invited medlemskap är väldigt bra då man direkt vid medlemskap får tillgång till fri frukost och uppgradering. Jag har fått uppgradering nästan varje gång utom när hotellen varit helt fulla.

Vid var femte stay så får man en voucher på $300 som man sedan kan använda mot valfritt hotell inom ett år. Man har dessutom möjligheten att bjuda in upp till tre vänner och för varje vän som bokar en natt så får man en fri natt(ingen voucher, en fri natt oavsett kostnad).

Framförallt Helsingfors är väldigt prisvärt då en natt på Lilla Roberts eller Haven brukar hamna på runt €200 medan hotellen man kan välja ofta kostar väldigt mycket mer än så!

(Att bli värvad ger tyvärr inga förmåner förutom medlemskapet i sig men vill någon bli värvad i sann BC anda har jag en inbjudan kvar.)
 

Juancarlos

Medlem
Kan bara hålla med @intressenten . SLH är mitt förstahandsval när det kommer till hotell. Riktigt bra hotell och hotellfrukost ingår alltid om man bokar via SLH och är medlem, likaså rumsuppgradering i mån av plats. Och ja, Lilla Roberts och Hotell Haven är det som gör jobbveckorna i Helsingfors till en fröjd.
 
Last edited:

Taggen

Medlem
Jodå, har också använt mig av dessa förmåner. Passar bra för mig som affärsreser en del till Nice och under vinterhalvåret får man mycket bra priser på Hotel Juana i Juan Les Pains. Dock ser jag att de försämrat lite sedan jag gick med. Då var det en gratisnatt per 5 stays. Om det är voucherbaserat nu så kan man inte bo för 200€/natt vid sina affärsresor och sedan efter 5 vistelser få en gratisnatt på Baros Maldiverna.



SLH.PNG
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Håller med: trevliga och ofta roliga hotell med hög klass och bra service. Och, som sagt de är ofta rätt intima (läs: små, få rum/sviter).
Kan rekommendera bland annat Dorsia i Göteborg, Nimb i Köpenhamn, Internacional Design Hotel i Lissabon och The Principal i Madrid (som ingår både i SLH och SPG !). Ett litet och roligt hotell i Paris, Le Belchasse, ingår dock inte längre i SLH.
 
Toppen