Senaste nytt

Småsnål fråga om bästa/billigaste awardbiljetten

Patrick

Medlem
Hej!

Vet inte om denna fråga passar precis här, men jag tror att en eller annan filur på bc kan tycka att ämnet är lite intressant och det gäller Eurobonus. ;)

Om vi antar att jag känner en kvinna i Moldavien (där jag ibland jobbar) och tänkt ta med henne på en resa (exempelvis HK dit jag reser strax), vad är billigaste awardbiljetten? KIV-HKG.

Har hyfsat många EB poäng, en bunt Lifemiles och så ett par AA. Skulle tro att alla konton har poäng så det räcker.

Vill såklart spendera både minst antal poäng och pengar... Hade tagit med henne på min SAS flight, men det finns inga awards just då... annars stor fördel ingen YQ på sas.

Iaf, alla tips uppskattas! Bästa tipset belönas kanske med en flaska Moldaviskt bubbel!

:)
Patrick
 

SK989

Medlem
Billigast sett till både antalet poäng och skatter etc. är ju att hålla sig till SAS helt o hållet. Kan det kanske vara ett alternativ att ta nattåget från Chisinau till Bukarest varifrån SAS flyger? Om jag förstått tabellen rätt kostar en award OTP-HKG t.o.r. 60 000 poäng i Go men jag är inte helt säker på att det verkligen är korrekt.

Sen är ju förbindelserna med SAS från OTP inte så bra, för att flyga till HKG lär krävas en övernattning i CPH men även hotellnätter kan ju ordnas med poäng för den som har.
 
Toppen