Senaste nytt

Små portioner i economy class på Lufthansa långsträckeflyg?

Kricka

Medlem
På den gamla, inte alltid så goda tiden när Aeroflot var Sovjetunionens nationella flygbolag,
så hände faktiskt just det att besättning åt upp maten under en ca. fyra timmars flygning
mellan Baku och Moskva. Passagerarna fick hålla tillgodo med ett litet glas Narzanj mineralvatten.
 

Homer

Medlem
På den gamla, inte alltid så goda tiden när Aeroflot var Sovjetunionens nationella flygbolag,
så hände faktiskt just det att besättning åt upp maten under en ca. fyra timmars flygning
mellan Baku och Moskva. Passagerarna fick hålla tillgodo med ett litet glas Narzanj mineralvatten.

mina tack och lov begränsade mat erfarenheter av Aeroflot från den tiden kan sammanfattas i ett ord - kyckling.
På längden och tvären, oftas kall och sjukligt blek, ibland serverat med ett tanborstglas surt rysk vin.
 

Mikael

Medlem
Visst brukar det vara små portioner i ekonomi på långflygningar, men förvånansvärt ofta funkar det att be om en andra omgång :)
 

Jonas C

Medlem
Har alla gånger jag åkt long-haul i ekonomi aldrig någonsin känt att jag skulle behövt mer mat för att bli mätt.

Upplever samma sak, när man har så lite mat på brickan så övertygar hjärnan magen om att den är mätt. Jämför det med en bufférestaurang , där kan man lätt trycka i sig fem tallrikar och fortfarande känna sig lite småhungrig. Det finns dock vissa rykten om att maten i Economy är fullpackad med kalorier (ungefär 3-4ggr mer än normalt) för att folk ska känna sig mätta.
 
Toppen