Små portioner i economy class på Lufthansa långsträckeflyg?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Gnopps, 23 November 2011.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag brukar mest flyga Air France när jag ska iväg långt men när jag Lufthansa till USA förra veckan tycker jag portionerna i ekonomiklass var rätt små. Liten huvudrätt och inte mycket till förrätt, vad tycker ni andra? Hade jag bara otur?

2. Jag har inte flugit med Lufthansas långflyg i ekonomiklass ganska länge, men redan då tyckte jag att det var lite för liten portion av mat.
    Detta gäller också på Finnair långflyg i ekonomi.

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja Lufthansa Y food är ingen höjdare, små tråkiga portioner. Har nog bara varit nöjd en enda gång med Lufthansa Y food - och då flyger jag detta regelbundet. Tur att man kan äta lite i loungen innan.

4. Homer

Homer Medlem

Sist jag flög med Luftwaffe serverade de Warsteiner på flaska till frukost

5. tourist

tourist Medlem

Jag har mest erfarenhet av SAS Economy, och där har portionerna blivit allt mindre de senaste 10 åren. Jag är glad när jag har loungetillgång och kan grunda med lite mat där.

6. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Lufthansa longhaul i februari MUC-IAD, JFK-MUC och fick så här mycket: CIMG9255.jpg

Då jag flög samma sträcka 2008 fick jag lite lite mer Washington DC 12 feb- 17 feb 2008 355.jpg
    Tyckte det var ätbart. Föredrar AF på längre sträckor.

Förhoppningsvis får man mer mat då det blir FRA-IAD-FRA i C efter nyår:)

7. Homer

Homer Medlem

så suddig som bilden är så fick du tydligen mer Schnaps också :p

4 personer gillar detta.
  8. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En hemsk tanke är att Lufthansa m.fl. kanske serverar mindre portioner i ren omtanke om
    sina passagerare ? Att sitta stilla i 8 - 10 timmar utan att röra sig speciellt mycket är
    ju direkt vad doktorn skulle rekommendera ! Tycker på tal Lufthansa att maten i Business
    tappat stilen. Flög mycket till Afrika med dem och var alltid nöjd men nu är det mer
    tveksamt. Vad säger ni andra ?

9. twiggs

twiggs Medlem

Håller med till stora delar. Flög mellan SJJ och MUC (Lufthansa CityLine) och fick – trots den för mig givna lunchtiden – en brownie med lite vispad grädde, på hör och häpna en plasttallrik.

De tre värdinnorna såg jag, då draperiet inte var fördraget till galley, fick sin lunch serverat på en stor bricka. Var ligger den logiken? För kort flygtid för att hinna servera mig, som ensam passagerare i C, men ändå gott om tid att sitta och äta en flerrätters lunch som personal? Jag förstår mig inte på det hela.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju uppenbart vad som hände! De åt upp din lunch!

Skämt åsido, jag tycker alla bolag jag flugit med serverar rätt snåla portioner i economy. Till viss del kanske det beror på att jag är extremt petig med maten, så oftast äter jag max hälften av det som serveras på brickan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!