Smärre problem med US Airways bokning

Diskussion i 'Star Alliance' startad av twiggs, 21 September 2012.

  1. twiggs

    twiggs Medlem

    Hej!
    Jag har bokat en resa med US Airways Dividend Miles åt min fru och min son, GOT–DXB.

    Flygningen går först med SN och vidare med LX. När man nu loggar in på US Airways "Manage my booking" så uppstår fenomenet att det står att det är en ändring i bokningen, kundtjänst hos US kan inte se någon ändring i tidtabell och hänvisar till SN som i sin tur vägrar svara på frågor då bokningen inte tillhör dem. Vad gör man och vad kan ha hänt?

    Tilläggas bör att jag inte heller kan se någon ändring i den tidtabell som presenteras på Manage my booking. Kan det bero på att olika bokningssystem inte är kompatibla eller dylikt?

    Sitter här något förvirrad och skulle gärna vilja ha hjälp av expertisen. :)
     
  2. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle ringa SN igen och hoppas på att få prata med en agent som inte ätit surdegsbröd tillf rukost.
     
  3. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Belgare, de värsta av de värsta. Tro mig, jag har tampats med belgarna i fem år.
     
  4. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Säffle
    Land:
    Sverige Sverige
    Upplevde samma oförklarliga förändringsindikationer för en handfull bokningar i våras. Det var bokningar utförda lång tid i förväg (nära 330 dagar) och det fanns stundtals förklaringar i smärre förändringar i tidtabellen - men ofta fanns inga konkreta förändringar. Huvudparten av de bokningarna var gjorda med US TFC's. Flighterna var Lufthansa ARN-FRA och US FRA-PHL och vice versa.
     
  5. Lite OT.
    Jag älskar tidtabellsändring på bonusresor. Det ofta leder till fri ombokning med bättre routing och flygbolag. :cool:
     
  6. twiggs

    twiggs Medlem

    Jag har verkligen kollat precis varenda detalj hur noga som helst. Flygplanstyp, avgångstid, måltidsservering ombord, bokningsklass, ankomsttid, flightnummer, terminalangivelse... Allt stämmer överens med orginalbokningen men ändå så kommer jag inte ifrån sidan att det är ändring i min bokning. Det finns ett alternativ att "I do not accept this changes", försökte klicka där fast då kommer det upp information om att check-in inte är möjlig...

    :rolleyes:
     
  7. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig att samma sak hände mig förra året. Allt gick fint under resa för mig så jag tror inte du behöver oroadig allt för mycket. Bästa sättet att kolla att allt är som det ska är bara att ringa alla bolag och be dem titta ifall biljetten är biljetterad och klar att resa på.
     
  8. Alf

    Alf Medlem

    Ort:
    Finspång
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har redan hänt mej tre gånger på en TG flight. Två gånger har jag inte sett vad det var och tredje gången var tidtabellen ändrad 15 min.
    Den gången det verkligen hade behövts en påminnelse var när dom bytte flygplanskonfiguration och våra två seatingar bara togs bort. Efter mycket bråkande med TG fick jag två nya platser tillsammans i C kabinen. Nu utökade TG från 10 platser till 14. Undrar vad som händer om dom skulle byta tillbaka.
    Jag drog också nytta av ändringarna som AHO påpekar, jag ändrade en inrikessträcka utan kostnad, vilket inte hade gått annars eftersom en del av mina poäng hade gått ut.
    TG skyllde felet på den som bokat resan, i detta fall SAS Eurobonus, vilka skulle meddelat mej. Seatingen var dock bokad hos TG.
     
  9. twiggs

    twiggs Medlem

    Själv kan jag inte förstå varför alls varför man meddelar någon om förändring när det ingen finns... :p
     
  10. Perra

    Perra Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tog och räkande mailen i min inkorg. Sen jag bokade min uppkommande december resa i februari har jag fått 6 mail från US "US Airways Schedule Change Notification". Endast i ett fall har det faktiskt varit en förändring, i detta fall 15 min.

    Dock har jag precis som Alf råkat ut för att bokade platser, Thai, har tagits bort i detta fall utan att det var något byte av flygplanskonfiguration.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×