Senaste nytt

Slutet närmar sig för 747

AABack2ARN

Medlem
Nu drar ni nog detta mot sin spets ;)

Jag tror däremot att vi kommer se betydligt färre multipla avgångar per dag på vissa sträckor. Det blir helt enkelt så att resenären får anpassa sig till när flyget går snarare än när hen vill resa. Om det idag går 5 plan mellan A och B och beläggningen är 60% är det ju "uppenbart" att det inte behövs mer än 3 plan... Poltikerna fixar enkelt in en ny "miljölag" som mha skatt bestraffar tomma säten. Resultat: Flygtrafiken minskar. Case closed.
 

HCas

Medlem
Visst, man behöver inte utgå från de mest extrema utfallen. Men jag tror som sagt på den generella trenden mot färre avgångar med större plan, ergo att B747 och A380 kommer leva vidare.
 

JohnnyWilde

Medlem
Vad medlemmar på det här forat tror eller spekulerar i har tyvärr ingen som helst bärkraft då, frånsett mig, består mestadels av affärsresenärer och andra insatta.
Politker och kretinerna i symbios gör det som högstskrikarna och lägstbetalarna önskar.
Ingen tror väl på fullaste allvar att charterflyget till mallis varje lördag 07.30 inte kommer bli verklighet även på matarlinjerna?
 

Dr. Miles

Expert
Boeing minskar produktion av Boeing 747-8 från dagens ett plan per månad till 0,5 plan per månad.

Boeing skrev:
Slow cargo market recovery pushes build rate to 0.5 per month in Sept. 2016
Company to record Q4 earnings charge; no effect on 2015 revenue or cash
Global passenger traffic and demand remain strong

CHICAGO, Jan. 21, 2016 /PRNewswire/ -- The Boeing Company [NYSE: BA] announced today it will lower the production rate on the 747-8 program to match supply with near-term demand in the cargo market. To account for the market and production impacts, the company will recognize a $569 million after-tax charge ($0.84 per share) when it announces financial results for the fourth quarter of 2015.
Boeing to Reduce 747 Production Rate, Recognize Fourth-Quarter Charge - Jan 21, 2016
 
Toppen