Senaste nytt

Slutar SAS flyga direkt till Miami efter mars 2019?

Maja

Medlem
Har letat efter flygbiljetter i juli 2019 till Miami men får bara upp alternativ med 2 mellanlandningar varav en i USA.

Efter lite letande så hittar jag ingen direktflight från Arlanda eller Oslo efter mars 2019.

Slutar SAS flyga direkt till Miami fast hemsidan ger sken av att de flyger 1 gång i veckan från Arlanda och under vintersäsongen så ska de ju även flyga från Oslo/Köpenhamn så det kan ju stämma med att de slutar flyga efter mars månad i så fall från just Oslo.

Men vad hände med alla direktflighter från Arlanda? Tycker jag har sökt på alla möjliga datum för att se hur de flyger men får inte upp några direktflighter alls.

Någon som vet?

Om jag ska skicka min föräldrar själv, 73 och 80 år gamla, så undviker jag gärna en mellanlandning i USA varför SAS flight via Arlanda var perfekt tidigare alt. via Oslo.
 

ericwg

Medlem
Kan det vara så att biljetterna inte är släppta än?

Dock undrar jag vad som hände med att SAS skulle köra 2 direktflyg i veckan från Arlanda till Miami? Bara några få i december?
 

Tobbe.O

Medlem
Ska inte Miami bli säsongslinje på vintern? Boston blir säsongslinje på sommaren. Så byts de av när sommar respektive vintertidtabellen träder i kraft?
 

Maja

Medlem
Går Miami så dåligt? :(

Då faller mitt upplägg och lite min motivering till att vi flyger SAS och betalar mera än i jmf med British Airways t.ex.
 

Maja

Medlem
Tack @Tobbe.O Där sprack min plan på någon smidig flygning för dem. Nu åker de på att flyga via Newark och byte där. Bytestid på 1.25h på Newark är snålt, men då det är en genomgående biljett så lär de bli ombokade om de fastnar i immigration. Bör gå lite snabbare med bokad assistans iof. :rolleyes:
 

Berglund

Medlem
@Maja var bokar du assistansen på EWR?
Mina föräldrar ska också göra immigration och transfer till US domestic (United) där, låter smidigt att hs assistans bokad åt dem. Det provar jag gärna!
 

Maja

Medlem
@Maja var bokar du assistansen på EWR?
Mina föräldrar ska också göra immigration och transfer till US domestic (United) där, låter smidigt att hs assistans bokad åt dem. Det provar jag gärna!
Jag bokar assistans när jag bokar biljetten hos SAS. Min mamma måste ha rullstolsassistans då hon ej kan gå långa sträckor eller upp och ner för trappor. De har då blivit mötta av en rullstol samt en person som vägleder dem igenom hela flygplatsen samt kör rullstolen. Vi har haft det även när vi har flugit tillsammans och har då fått gå med dem i en specialkö etc genom just immigration. Det behöver inte vara SAS du flyger med, du kontaktar flygbolaget och så lägger de in vilken typ av assistans som behövs.

Sist var de igenom immigration i Miami och ute vid bagagebandet på under 15 min eller något liknande. Själv satt jag då fast i hyrbilen i Ft. Lauderdale och försöker aktivera mitt EZ-pass när killen som mött dem ringde upp mig och berättade att de redan kommit ut. Enormt serviceinriktad kille! (Ja, han fick extra mycket dricks av min mamma sen som tack för hjälpen).
 

obs

Medlem
Går Miami så dåligt? :(

Jag skulle gissa att det inte är så himla många som resar till Miami under sommaren. Det blir ju riktigt varmt och fuktigt i Florida under sommaren och det finns nog destinationer som är mera attraktiva.

Å andra sidan är det nog inte så många som resar till Boston under vintern då det kan bli riktigt kallt och mycket snö.
 

Maja

Medlem
@obs Det är ju fullt medveten om, bara trist då det var en flyglinje som passade oss perfekt som mestadels åker till Florida under sommaren.
 
Toppen