Senaste nytt

Slut med Thai Premium Economy från Stockholm?

NotRyan

Medlem
Nej, det finns avgångar på onsdagar, fredagar och lördagar också, så det ska fortfarande vara en daglig avgång under vintertidtabell 2018.

Kod:
TG 961
ARN 18/10/31 13:30
BKK 18/11/01 5:45
773
W,F,Sa
100% / 3m C9 D9 J9 Z0 Y9 B9 M9 H9 Q9 T9 K9 S9 V9 W9 L9

Hoppas att det inte betyder att en av dem 773 betyder Boeing 777-300 (utan ER)...
Nja, jag TROR inte att dom faktiskt börjar köra med den regionalkonfigurerade 773, utan det kommer nog fortsättningsvis också att vara 77W på linjen.
 

Per N

Medlem
Gjorde seating på en thaiflight i business BKK-ARN för april och kunde välja mellan rad 11-22 så helt klart att Premium är borta
 

AABack2ARN

Medlem
Undrar lite varför de har styckat upp TG961 i två olika entries i bokningssystemen? Ett för fyra dagar i veckan och ett för de övriga tre dagarna. För helt klart verkar det som om flighten i praktiken är fortsatt daglig. :confused:
 

bankb

Medlem
Undrar lite varför de har styckat upp TG961 i två olika entries i bokningssystemen? Ett för fyra dagar i veckan och ett för de övriga tre dagarna. För helt klart verkar det som om flighten i praktiken är fortsatt daglig. :confused:

Det kan inte vara så att de ska slinga den ena via Phuket tre dagar i veckan istället för att ha en separat Phuket flight tre dagar i veckan?
 

011430121

Medlem
Det kan inte vara så att de ska slinga den ena via Phuket tre dagar i veckan istället för att ha en separat Phuket flight tre dagar i veckan?
Liten liten rättelse TG 963 har bara gått 2 gånger per vecka torsdag och lördag.
Hur ser det ut från BKK i vinter?
 

Taggen

Medlem
Fortfarande bara avgångar på torsdag och lördag i vinter som 963 gör ett uppehåll i HKT.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det verkar som att THAI behåller Premium Economy produkt på Köpenhamn-Bangkok/Phuket linjer.

Det här är platstillgänglighet av Köpenhamn-Bangkok/Phuket linjer på avgångar i jan 2019.

Köpenhamn->Bangkok:
Kod:
TG 951 0 CPH
19/01/18 13:50 BKK
19/01/19 6:20 773
Daily 
100% / 2m C9 D9 J9 Z0 U9 Y9 B9 M9 H9 Q9 T0 K0 S0 V0 W0 L0
Köpenhamn->Phuket:
Kod:
TG 953 0 CPH
19/01/18 20:35 HKT
19/01/19 13:25 773
Su,F 
NA / NA C9 D9 J9 Z2 U9 Y9 B9 M9 H9 Q9 T9 K0 S0 V0 W0 L0
 

bankb

Medlem
Har faktiskt lite svårt att förstå vad Thai vill uppnå med denna förändring. Vi ska precis boka den årliga familjesemestern till Thailand.

ALLTID innan har det varit utlöst mycket dyrare att åka från CPH sån ARN.

Nu kollar jag och allt jag kan hitta i business är dyrare från Sthlm, trots att man nu har fler stolar tillgängliga än tidigare.

Om de har haft tufft att fylla C kabinen med betalda resenärer tidigare lär det inte bli enklare nu.

Någon som har en teori om vad thai vill uppnå med denna förändring?
 
Någon som har en teori om vad thai vill uppnå med denna förändring?
Thai Airways har lenge hatt problemer med inntjening og underskudd. I motsetning til f.eks SAS, som har kjørt store spareprogram og snudd deler av økonomien er Thai Airways preget av en kultur i Thailand hvor man heller overser problemene (no loss of face) enn å ta tak i det.

Det blir heller ikke bedre av at det sitter mange inkompetente personer i nøkkelstillinger, som har fått jobben gjennom nettverk/bekjente. Jeg jobber i Thailand, og det er et stort problem at man heller velger en venn enn å rekruttere eksterne kompetente personer.

Når i tillegg en har en sterkt hierarkisk struktur blir det tatt mange rare beslutninger. Å fjerne premium økonomi ser ut til å være en av dem. I Thailand er det mange ganger slik at har man for få kunder settes prisen opp i stedet for ned...en logikk som det er vanskelig å forstå fra et vestlig synspunkt, men som er kulturelt betinget.

For å si noe positivt har Thai i det siste møtt konkurransen fra Norwegian med rimeligere økonomi-billetter OSL/ARN/CPH-BKK.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen