Skyways köper Cimber?

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Kristofer, 29 Maj 2011.

1. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från samma källa som jag nämnde i tidigare tråd så kan jag bekräfta att Skyways definitivt är i rörelse för att plocka flertalet konkursartade och/eller mindre europeiska flygbolag. Hur The Masterplan ser ut däremot kan man bara spekulera om, den miljardär som är finansiär gillar dock att ha fast grepp om tömmarna så det kommer nog innebära lite toppstyrning.

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Sterling kursade för ca. tre år sedan vill jag minnas. Cimber Sterling tog vid och är nu nära samma öde. Kanske dags att låta skeppet sjunka för gott?

4. Var det inte just Swissair höll på innan de konkade...

5. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typ, hela skillnaden är ju att nu finns en privat finansiär med eget kapital. Frågan är hur länge han är sugen att hålla dessa flytande om de inte ger vinst.

6. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är också vad avsikten är. Varför köper denna ukrainske affärsman upp förlustflygbolag i Skandinavien?

7. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Skyways köper Cimber

8. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag gillar att sälja Cimber, de har bra priser som går att kombinera med alla andra flygbolag. Mycket smart upplagt för ett regionalbolag.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!