Senaste nytt

Skytrax World Airline Awards 2012

Jacob

Medlem
F. ö. 2:
Asiana Airlines fick "Best Airline in Asia 2012" priset och Singapore Airlines som tvåa.
Men när man kollar alla delkategorier under "BEST BY CABIN" hittar man inte någon kategori som Asiana Airlines är före Singapore Airlines, förutom "The World's Best Economy Airline Seats". Vilken logik?:confused::eek:
Asiana har varit uppe ett flertal gånger i dessa rankings och uppriktigt sagt förstår jag det inte. Jag har gjort ett antal flygningar med Asiana senaste 3-4 åren, det är utan tvekan ett helt OK flygbolag, men de är inte bäst på något sätt.

Många av deras flygplan är ganska gamla, stolarna är inte alls något särskilt, deras underhållningssystem är inget speciellt, maten relativt ordinär, deras huvudlounge i Seoul är definitivt inget märkvärdig och i synnerhet inte för att vara i Asien. Så vad är det som är så himla bra med Asiana att de hamnar i toppen? OK jag gillar deras service, den kan vara väldigt bra, men så gillar jag koreanernas inställning till service i största allmänhet. Asiana är också bra på att ta hand om passagerare med Star Alliance guldkort. Men detta blir man inte bäst i världen på, eller i Asien. Så vad är grunden för deras placering?

Jag skulle hellre vilja ha upp Korean Air. Bättre mat, bättre och nyare stolar, bättre underhållningssystem, bättre lounge i Seoul och minst lika bra service.
 

Magino

Medlem
Business Travellers Asia-Pacific edition gjorde ranking av olika flygbolag i olika kategorier.
Deras resultat ser mer trovärdig ut än Sky***x.
Hands Down Winners - Business Traveller Asia 2011

Okej så det finns några andra alternativ. Vilken lista man än tittar på så kommer man ju aldrig att hålla helt med, alla har vi ju olika smak. Sedan spelar det ju roll vart man är uppväxt och vilken kultur man är van vid.
 

agehall

Medlem
Okej så det finns några andra alternativ. Vilken lista man än tittar på så kommer man ju aldrig att hålla helt med, alla har vi ju olika smak. Sedan spelar det ju roll vart man är uppväxt och vilken kultur man är van vid.

Helt sant, men det är svårt att sätta ihop en så pass dålig lista som Sky***x gör.
 
Toppen