Senaste nytt

Skytrax World Airline Awards 2012

Är Qatar såpass bra alltså.... Får försöka testa 787 LHR-DOH...:) snart...

Nix...men de är bra på att betala skytrax.
Satt igår i deras Ekonomi mellan DXB-DOH-ARN....
Även om benutrymmet var helt ok så var just den modellen av 330 riktigt gammal, stolarna var dåliga, skärmen var liten och maten (lite oberoende på flygplans typ då) var inget annat än pinsamt dålig för en 5star airline.

Doha är också en av de värre flygplatserna (om man är ekonomi passagerare) att vara i transit på. Ingen pub, dålig shopping och riktigt äckliga toaletter. och eftersom Hub flygplatsen är en del av skytrax ranking så är det så uppenbart att den idiela organisationen Skytrax får ganska mycket sponsring från Qatar airways.

Nu har jag inte åkt Ekonomi longhaul med så många andra bolag, men i princip alla jag åkt med är bättre än qatar.
Även i business/firstclass så är de ingen 100% höjdare, det finns andra bolag som har väldigt mycket bättre services och mat.

Det gick "så långt" så samtliga på mitt företag valde andra rutter än att åka med qatar för deras service var så enormt ogämn. Minns med skräck en flygning mellan DOH-JFK där jag inte fick någon mat i Firstclass för "de glömde bort mig"...även fast jag flera gång gick och frågade om man skulle få någon mat eller inte. (satt själv i first)
 

Kebalibre

Medlem
Där ser man. Jag har testat både ekonomi och business i deras 330 och 777 och var mycket nöjd.
Det enda jag inte var nöjd med ombord var den den överdimensionerade IFE-boxen som stal 1/3 av fotutrymmet i ekonomi på deras 330.
Jag kan hålla med om att DOH inte är mycket att hurra för men, inte ens premiumterminalen, men den flygplatsen är ju snart ett minne blott.
 

Concorde

Founding Member
Skytrax är dessutom föremål för undersökningar utav myndigheter gällande sitt oberoende...
BA fick pris för bästa business lounge. Hahahaha. Måste ha betalat bra för det. Virgin clubhouse är oerhört mycket bätrre än BA galleries club.


Nej, Skytrax är kort och gott ett skämt.
 

nilsson

Medlem
Det är väl bara för businessclass.se att införa en konkurrerande ranking. Man behöver inte göra mycket mer än skriva en press release.
 

Singapore

Medlem
Det är väl bara för businessclass.se att införa en konkurrerande ranking. Man behöver inte göra mycket mer än skriva en press release.

Nu vet jag inte om du skämtar eller inte, men BC.se har de facto inte tillräckligt med underlag för att ranka samma kategorier som t.ex Skytrax. Problemet som jag ser det, är att inte tillräckligt många resenärer som testar olika produkter, flygbolag, flygplatser osv, men man kan ju fortsätta att testa resebyråer och dylikt.
 
Toppen