Skyteam inför SkyPriority på alla flygplatser

Diskussion i 'Skyteam' startad av Gnopps, 15 Januari 2012.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Skyteam lovar nu och skärpa sig och införa SkyPriority (ett namn Delta redan använder sig av) på alla deras flygplatser. Detta ska innebära separata köer, sökerhetskontroll, påstigning osv. för statuspassagerare. Personligen tror jag det mest innebär att alla flygbolag kallar sina egna system samma namn.

Vi får hoppas det här kan bli något! Jag gillar Deltas Skypriority-system.

SkyTeam Introduces SkyPriority For Top Customers

2 personer gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är rätt många flygplatser som saknar detta, så det kommer att bli en förbättring!

3. Jacob

Jacob Medlem

Frågan är om det kommer innebära någon separat säkerhetskontroll på Arlanda vid B-piren.

Priority boarding kör de i praktiken redan för både KLM och Air France även om det inte riktigt efterlevs.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avser inte ARN. Där fungerar saker och ting relativt bra... ;)

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har märkt att ombordstigningen i Linköping blivit mycket mer välordnad, med olika köer till planet för Priority och icke-Priority. (Sedan verkar halva planet vara SkyTeam elite varje gång jag flyger därifrån, men så blir det när det inte finns alternativ)

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara halva planet? Vad är resten? Non-rev? ;)

Edit: Välkommen hit föresten. Har inte märkt att du dykt upp här tidigare...

7. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    ... kanske får vi "Fast Track" i säkerhetskontrollen på ARN till slut? Åkt ibland på lördagmorgnar, och då behövs det verkligen (verkar vara många charter avgångar just lördagmorgnar?).

8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag flög så sa en passagerare som stod och trängdes vid gaten surt efter ett tag "Är det inte dags för oss vanliga att gå ombord snart?". Folk är verkligen usla på "Please remain seated". Själv väntar jag gärna till sist om jag inte har priority boarding.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!