Skypicker ger mig inbyggda "milage runs" utan att jag ber om det

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Martin Björnström, 1 Juni 2015.

1. En vän skickade denna artikel till mig:
    Skypicker: Czech startup that finds hidden cheap flights - Business Insider

Jag är alltid lite skeptisk till "revolutionerande" reseföretag för det finns rätt mycket begränsningar i vad man kan göra. Men dom överraskar!

Jag sökte på billigast möjliga enkelresa Paris - Stockholm nu på söndag. Kolla in förslaget jag fick:

Skärmavbild 2015-06-01 kl. 11.12.53.jpg

Den föreslår att jag flyger till Stockholm men via Göteborg fast jag passerar Stockholm på vägen, så dom två sista flygresorna är i onödan eller så råkade jag kryssa i rutan för "milage runs" :D

lillemannen, Palazzi och FF#1 gillar detta.
  2. Stockholm - Singapore via New York och Manila? :D

Skärmavbild 2015-06-01 kl. 11.17.48.jpg

3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket sammanträffande, ska ut och resa i mitten på juli och vill gärna ha många onödiga poänggivande segment. :)

4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dock så är de onödiga segmenten i förslagen med Norwegian

5. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr verkar man inte kunna filtrera på Business

KNA och Christian R gillar detta.
  6. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vissa tillbringar för mycket tid på Hemnet eller Blocket och så finns det de som kollar flygbiljetter ;-)

Missade ta printscreen när jag hittade biljett från Köpenhamn via Istanbul till Lissabon, bra pris men flygtiden ...

Martin Björnström och Timotey gillar detta.
  7. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Laddade ner appen , skulle behövas ett Rayannairfilter för verkar mest dyka upp Rayanniar flighter

När man klickar vidare på ett pris kommer det ofta upp en ruta som säger att priset har höjts , ingen app jag skulle rekommendera ...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!