Senaste nytt

Skulle ni uppgradera på Lufthansa eller United för poäng?

Brandten

Medlem
Pratade precis med SAS Guld support gällande min resa till Mexiko för att fråga hur jag lägger in request för points-upgrade. Det skulle kosta 40000 poäng per person per sträcka så frågan är, vilket leg skulle ni uppgradera från ekonomi till business? Vill inte uppgradera alla leg då vi behöver spara lite poäng inför 2-4-1 i höst/vinter.

FRA kl09:40 - kl14:05 IAH med LH440 (A380)
IAH kl16:55 - kl08:15+1 AMS med UA58 (B787)

Antar att det inte är någon idé att bränna poäng på
IAH kl15:50 - kl19:10 CUN med UA1020 (B739)
eller
CUN kl12:15 - kl14:44 IAH med UA1015 (B739)

Säkert skönare att ha business på nattflyg men är skeptisk till UA´s vinklade stolar (utan att ha testat detta fenomen tidigare).
 
UA stolarna på deras Dreamliner är densamma dom använder på B757 och B767-400ER. Väldigt bekväla stolar och jag sov väldigt gott i dem när jag flög. Lufthansa har jag inte flugit i C på långdistans så kan inte kommentera dessa.

Mat ombord är ju UA lite si och så med men dom har Ice Cream Sundae som efterrätt vilket slår de flesta bolag!

Jag skulle köra på UA!
 

majer

Medlem
Senast jag uppgraderade (i höstas) kostade det 35000 poäng per leg. Kostar det 40000 nu alltså?
Du får nog mer för 'pengarna' om du uppgraderar TATL-flygningarna. Jag satt i den bakre kabinen på LHs A380 och trivdes, där slipper man finlandsfärjekänslan då det är en mindre kabin.
UA kan jag inte uttala mig om men jag skulle absolut lägga poängen för en uppgradering.
 

AABack2ARN

Medlem
@Brandten

Men vänta nu?

Vilken bokningsklass har du på biljetten? Det är i stort sett bara de absolut dyraste biljetterna som går att uppgradera enligt SAS egens hemsida (Upgrade - SAS Och där framgår det att det borde kosta 35000 poäng...

Om jag läser inlägget du refererar till har du bokat L-klass, eller pratar vi om en annan resa i en annan bokningsklass? 40000poäng på flyg direkt från Europa till Sydamerika.
 

Thornado

Medlem
Det kostar ju 40k per longhaul-sträcka med SAS egna flighter (och då behöver man inte dyra bokningsklasser), så en klar möjlighet är ju att det helt enkelt handlar om att kundtjänst (för ovanlighetens skull........) inte har koll och blandar ihop olika saker.
 

mha321

Medlem
Stolmässigt tycker jag definitivt UA Dreamliner är en bättre stol än Lufthansa. Ganska mycket bättre.

Jag har också alltid haft bra crew på UA Dreamliner (mycket mer hit and miss på deras andra modeller).

Generellt känns dessutom LH lite bättre i Economy än UA. Så jag skulle valt UA-sträckan.
 

Brandten

Medlem
@Brandten

Men vänta nu?

Vilken bokningsklass har du på biljetten? Det är i stort sett bara de absolut dyraste biljetterna som går att uppgradera enligt SAS egens hemsida (Upgrade - SAS Och där framgår det att det borde kosta 35000 poäng...

Om jag läser inlägget du refererar till har du bokat L-klass, eller pratar vi om en annan resa i en annan bokningsklass? 40000poäng på flyg direkt från Europa till Sydamerika.
K-class var det nu när jag kikade på Lufthansa bokningen (som också visar UA K-class).
 
Toppen