Skulle du våga åka med denna buss?

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av bL0m, 12 April 2012.

1. bL0m

bL0m Medlem

Hej,

Needles Eye Tunnel är en mycket smal passage där turistbussar nästintill klämmer sig igenom.

[video=youtube;po5UCZZyf54]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=po5UCZZyf54#![/video]

2 personer gillar detta.
  2. Haha. Coolt! :) Vågar lär man väl göra, det går ju inte överdrivet snabbt. I värsta fall fastnar väl bussen så man får knacka framrutan och klättra ut...

Tycker det är värre med de Peruanska bussarna uppe bergen som kör på lerväg utan räcken....:eek:

The most dangerous roads in the world - YouTube

3. Inte jätteskoj om bussen fastnar. Kan man komma ut genom bakrutan? :)

4. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fyfan. Om man får välja så tar jag hellre bussen i Colorado (?) än att åka på de peruanska vägarna. Det är som att välja mellan förkylning eller kolera i denna bemärkelse.

5. Ja, det var en sådan väg när jag åkte till Cuzco.
    Det finns även i Kina, Indien, Pakistan som jag kan nämna...

6. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Undrar om tunneln blivit märkbart smalare genom åren på grund av all färg som måste skrapats av passerande fordon?

7. bL0m

bL0m Medlem

Hehe, det ligger något i det du säger.

Jag misstänker att nyare modeller av bussar inte kommer kunna passera denna passage utan att få "rivmärken"...

Bussmodellen i klippet ser ju ut att ha bättre förutsättning då den har plåt på sidorna, tyvärr är detta inget jag ser på modernare bussar :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!