Senaste nytt

Skulle du klara att sitta i ett flyglan med elva stolar i bredd?

Vad är detta för säten? Är det dom som man aldrig ser när man sitter på 1A och 1F? :)

Tror nog att den här idén lär bli som B757-200 i ekonomi, trångt, jävligt och nackspärr.

Men å andra sidan har jag sagt att jag ska vara ombord det första A380 all economy så får väl säga ja på frågan.
 

Jacob

Medlem
Ser ju jätterymligt ut på bilden överst i tråden. Duktig fotograf eller Photoshop?
Det är jag som tagit bilden (du finner fler om du går in i artikeln) och den är inte manipulerad på något sätt. Det här var en utställning som Airbus hade gjort i Hamburg och måtten är helt enligt verkligheten.
 

Jacob

Medlem
Vad är detta för säten? Är det dom som man aldrig ser när man sitter på 1A och 1F? :)
Som fakta är det faktiskt två olika stolstyper, en typ på första raden och en typ på andra raden. Mest för att ge en känsla för komforten med två olika stolstyper. Kommer inte ihåg vilka som var tillverkarna, tror en är Recaro.
 

simulacra

Medlem
Jag förstår inte hur det är tänkt att fungera, jag såg en bild från en artikel från samma event där journalisten satt i ett av sätena, han var normalbyggd och armarna hamnar utanför sätet, hur ska 5 pers kunna sitta så nära varann? Jag har inget emot benutrymmet eller lutningen i ekonomi utan det är det faktum att du måste trycka in armarna mot sidorna som gör att jag får ont i kroppen efter ett tag.
 
Toppen