Skrämmande dålig rese journalistik i SVD om flygplatser

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Concorde, 11 Juni 2012.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Världens tio värsta flygplatser | Resor | SvD

Det är så man börjar gråta redan vi nummer 1 på listan.
    Hade ingen aning om att JFK ska rivas... :rolleyes: Terminal 3! Inte hela JFK. Finns det ingen korrekturläsning längre?

Jag tänker inte ens nämna kommentarerna till artikeln :cool:

2. Homer

Homer Medlem

Den här kommentaren, förutsatt att den är korrekt, från en annan SVD artikel om flyg säger det mesta.

"Flyganalytikern Anders Lidman på konsultföretaget Aeropol" tycker si och tycker så. En liten koll på vad "konsultbolaget" och "flyganalytikern" är visar att Aeropol är ett aktiebolag med en anställd (Anders Lidman?) och som omsätter mindre än 100.000 kr per år. Samme person stod också bakom flygbolaget Goodjet. Hur kan en seriös tidning gång efter gång använda "analytiker" av denna kaliber?

3 personer gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha. Det där var ju skrattretande. Jag vet inte vad andra här tycker, men NBO är inte så dålig. Inte europeisk standard, men för att vara Afrika är den helt OK.

Det skulle inte förvåna mig om detta var en artikel som kom via AP wires och sedan bara snabbt översattes av någon "journalist". Jag har sagt det förr och jag säger det gärna igen - journalister är inte direkt kompetenta.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!