Senaste nytt

Skippa siste leg'et på utresa?

Andreaszan

Medlem
Hej,

Ställer en fråga jag tror jag vet svaret på, men assumption is the mother of all....osv, så jag kollar med er.

Skal snart ut och njuta LH F igen, nu CPH-FRA-SFO-LAS t/r. Mina vänner flyger DY direkt från Arlanda och tycker jag er en dåre som inte gör det samma. Nackdelen er at jag kommer några timer senare til sin city och det er her min fråga dycker upp:

Ibland kan man ha tur och flyga genom immigration i SFO och har jag turen med meg nu får jag sitta i en hemsk domestic terminal concourse och törsta mens kompisgänget njuter livet. Det går et par andra flighter innan UA som jag kan hoppa på for 50$. Vad er risken om jag gör det? Kansellerad returbillett?
 

palmen

Moderator
Hej,

Ställer en fråga jag tror jag vet svaret på, men assumption is the mother of all....osv, så jag kollar med er.

Skal snart ut och njuta LH F igen, nu CPH-FRA-SFO-LAS t/r. Mina vänner flyger DY direkt från Arlanda och tycker jag er en dåre som inte gör det samma. Nackdelen er at jag kommer några timer senare til sin city och det er her min fråga dycker upp:

Ibland kan man ha tur och flyga genom immigration i SFO och har jag turen med meg nu får jag sitta i en hemsk domestic terminal concourse och törsta mens kompisgänget njuter livet. Det går et par andra flighter innan UA som jag kan hoppa på for 50$. Vad er risken om jag gör det? Kansellerad returbillett?
Tror resten av biljetten blir cancellerad då. Finns det inga tidigare United flighter du kan hinna med? I så fall är det bara fråga i gate, du bör resa utan incheckat bagage i så fall. Jag gjorde så i somras och kunde boka om till 2 flyg tidigare då det var förseningar inrikes.
 

Andreaszan

Medlem
Hinner inte UA-flighten innan, den går 12, "min" går 16:35 och jag landar 13:15. Ibland tar immigratiom 2 timmar, men ibland 20 mim. Det går en Jetblue 15:00 som hadde varit nice å ta, men givetvis inte om billetten kanselleres. Flyger First men inte unrestricted...ändringar er €410 pr leg.

Givetvis flyger jag enbart med handbagage....
 

palmen

Moderator
Är du helt säker på att dina vänner kommer fram innan dig med tanke på deras val av flygbolag? ;)
Personligen skulle jag inte våga riskera något med en sådan biljett.
 
Toppen