Skippa sista flighten från US till Europa och Aegean miles

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jenkizzz, 22 September 2013.

1. Jenkizzz

Jenkizzz Medlem

Ska precis boka en biljett med United till Sydamerika via USA för att nå upp till gold på Aegean men har några saker som jag är lite orolig för innan vi bokar. Tanken är dock att skippa sista benet och i stället åka västerut. Några problem med att skippa sista benet till Europa och i stället hoppa av i New York? (reser endast med handbagage)

Några problem att boka en biljett med United (eller US) till LAX samma dag som vi skulle ha tagit flyget till Europa eller någon dag senare?

Bokningen är i klass V med United så det ska inte vara några problem att få 100% på flygen som vi faktiskt åker med (Aegean) eller är jag helt fel ute?

Tacksam för all hjälp som kan fås!

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    100% kan man aldrig vara men du sitter med 99.999999999999999999999......9999999% säkert.

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såvida inte Aegean ändrar poängintjäningstabellerna för Unitedflygningar så kan du vara helt säker på att din bokning i V klass ger 100% till Aegean.

När det gäller att strunta i sista benet på en ToR så är det oftast inte 100% OK enligt regelverket. MEN, jag har personligen aldrig någonsin varit med om eller hört talas om någon som fått problem i efterhand. Särskilt inte om du inte ens checkar in en väska. Att "missa" flyget är ju mänskligt! :)

Jag håller med A380*G om att du är 99.999999999....9999999% säker!

4. Jenkizzz

Jenkizzz Medlem

Känns skönt att få lite medhåll, missa flyget kan ju lätt hända... :)

Det jag är mest orolig för är om det går att boka en biljett till LAX så nära inpå för att inte få det att verka uppenbart? Kommer att behöva de poängen för att komma upp i Gold så måste flyga *A. Har sen ett flyg från LAX till AKL med Air NZ som vi gärna vill kunna använda guldkortet vid, dessvärre ger den flygningen inga poäng till Aegean.

5. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle inte oroa mig alltför mycket över att boka ett flyg till LAX. Det ska MYCKET MYCKET MYCKET till för att de 1. Ska bry sig om en sån sak. 2. Ens skulle upptäcka det!

Vill du vara "extra" säker och undvika att ens få frågor så checkar du in separat. Dvs benet till NYC vid en disk och benet till LAX antingen i NYC, online eller åtminstone vid annan disk. Det krävs ju en tänkande människa för att upptäcka vad du gör. :D

6. Amerikanska flygbolag brukar skriva om förbud av Back-to-Back i sina biljettreglerna. (jag har inte sett liknande hos europeiska/asiatiska flygbolag)

Ticketing - Back-to-Back Ticketing - Sample Letter - American Airlines

UNITED AIR LINES, INC. - CONTRACT OF CARRIAGE

Det bästa är att kombinera med andra flygbolags biljett då flygbolag A har ingen koll om flygbolag B:s bokning.

7. Jenkizzz

Jenkizzz Medlem

Det känns säkrast att köra på en biljett med US Airways till LAX, skulle inte vilja riskera att få hela resan avbokad eller fastna i Buenos Aires om man skulle ha maximal otur. Bara se till att det är gott om tid mellan flygningarna för att vara på den säkra sidan.

Tack!!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!