Skillnad på Swiss och Edelweiss?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Mr.A, 10 Maj 2013.

  1. Mr.A

    Mr.A Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte ta en spontan semester i NYC nu när priserna är bra, är det någon skillnad på Swiss och Edelweiss vad gäller säten, catering och service?
     
  2. Mr. A, jag gissar du tittar på LX14 och LX 17 (ZRH-JFK-ZRH). Det som händer är att under sommaren för att hantera semesterschema har Swiss hyrt in dotterbolagets personal både i kabinen och cockpit på dessa två flighter. Dock är det Swiss egen A330-300 med Y-C-F och samma koncept som vanligt. Det ryktas om en Swiss anställd som jobbar i F för att säkerhetsställa kvalité i F.
     
  3. Mr.A

    Mr.A Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack för det.
     
  4. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    På en flight med LX till PVG förra sommaren så kändes det som Edelweiss (även fast jag vet att det var äkta LX-besättning ombord) .... C service var under all kritik och enbart äldre herrar med gammeltyskt uttal fick påfyllning i glaset. Klagade till LX men fick inte någon feedback...

    OT men var tvungen! :)
     
  5. Intressant nog har jag aldrig en dålig Swiss flight (iofs inte med Lufthansa hellre) när det gäller personal. Dock lämnar jag som oftast en Lufthansa flight hungrig; det är inte direkt en kulinarisk höjdpunkt.. När jag tänker efter är det bara på American Airlines och ET jag har dåliga minnen överlags med hur servicen har varit direkt dålig senaste fem åren.

    För mig är Swiss bättre i C både kort och långt, men smaken är som sagt som...........
     
  6. SWISS kommer att ha två flygningar i veckan med Edelweiss opererad flygning till/från Tokyo utöver daglig flight med SWISS egna flygningar under sommaren.

    Tidtabell av Edelweiss opererade flygningar.

    ..3..6.
    LX8946
    Zürich 17:40 - Tokyo NRT 12:30 332

    ...4..7
    LX8947
    Tokyo NRT 13:40 - Zürich 19:05 332​


    SWISS CEO, Harry Hohmeister sa i en intervju med japansk media att 60% av kabinen på flygning mellan Tokyo-Zürich fylls av gruppresenärer och load factor av denna linje ligger ca 90%. Det är en av orsakerna varför SWISS sätter in extra avgångar till Tokyo under sommaren.

    スイス国際航空CEO、為替影響「頭が痛い」利用率向上で相殺へ
     
    Last edited: 13 Februari 2014
  7. Skall bli spännande att se om den nya affärsklass (samma som Swiss) blir klar tills sommaren...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×