Skillnad mellan premium Economy och business class på Thai Airways

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Mikeswede, 11 Juli 2014.

1. Mikeswede

Mikeswede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej , har letat i forumet unatn att hitta något bra svar. Vad är skillnaden på premium economy o businessclass på Thais fligher från Stockholm/Oslo/Köpenhamn till Bangkok ? Är det samma kabin för bägge klasserna ?

2. Från Oslo vet jag inte om det finns Premium economy på THAI men till/från Stockholm/Köpenhamn vet jag skillnaderna mellan Business class och Premium economy på THAI.

Tillgång till lounge saknas
    Mat är samma som i Economy
    Drycker är samma som i Business
    Stolarna är samma som i Business
    Tillåtna bagagevikt för incheckat bagage är 30 kg

2 personer gillar detta.
  3. KavlingeDude

KavlingeDude Guest

Det är inte samma mat som i economy. Inte fån cph i varje fall.
    Det är olika kabiner för de olika klasserna.
    Alla ggr jag har åkt U så står det på biljetten att man få lounge tillträde.

4. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 13 Juli 2014
  5. Det måste vara väldigt unikt de gånger du flög från Köpenhamn.

Golfkillen fick samma mat som i Economy class på Köpenhamn-Bangkok och jag såg Premium Economy menylistan på galley, som visade sig att det var samma mat som i Economy class (dock på Stockholm-Bangkok).
    http://www.businessclass.se/forum/r...y-samt-bangkok-singapore-i-thai-business.html
    http://www.businessclass.se/forum/s...-300er-till-arlanda-2013-a-16.html#post202618

Kanske var du Star Alliance Gold då? Eller hade du anslutningsflyg till/från andra THAI destinationer? (anslutningsflyg till/från Bangkok bokas i Business class även om man bokar Premium Economy biljett).
    Mina vänner, som var inte Star Alliance Gold köpte THAI Premium Economy mellan Stockholm-Bangkok t/r, fick inte tillgång till lounger både på Stockholm Arlanda och på Bangkok Suvarnbhumi.
    Det var efter THAI bytte flygplansmodell till Boeing 777-300ER.

6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är samma mat numera, på 747:an så var det olika menyer, i U så numera presenteras den på ett lite "finare" sätt.
    Däremot så serveras Champagne i U, har inte koll på om det är skillnad på vinerna mellan C och U
    U har ingen lounge tillgång det är ekonomiklass och då har man inte tillgång till lounge, om man inte är *A

Kom lite senare med svaret

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!