Skidor med SAS Plus Stockholm-Milano

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av max.timander, 7 Februari 2014.

1. max.timander

max.timander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade precis erbjudandet med 50% rabatt på EuroBonus-poäng för jag och min sambo t/r ARN-MIL. Både t/r bokades i SAS Plus EuroBonus poängrabatt - SAS

Fråga: Behöver jag betala för mitt skidfodral jag ska ha med mig i SAS Plus eller är det bara i SAS Go?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fråga Igorius ;)

Här finner du svaret.

Bagageövervikt - regler för övervikt och extra bagage - SAS

3. Det finns också lite mer info i den här tråden. (här pratar man dock om som extra bagage)

http://www.businessclass.se/forum/s...as-nya-bagageregler-fr-o-m-2014-feb-01-a.html

4. Igorius

Igorius Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte mycket att tillägga, mer än att SAS över telefon med min sambo igår definitivt ville ha betalt för skidor på sträckan ARN-OSL (oavsett hur mycket tillåtet bagage man får ta med som EBG i Plus). Jag ger inte mycket för det beskeded.

5. max.timander

max.timander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nä jag blir inte klok heller på vad som gäller? Jag använde mig av bagagekalkylatorn och den säger att varken SAS Go eller Plus behöver betala för skidor.

Capture2.PNG

6. max.timander

max.timander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. max.timander

max.timander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittade även detta, minst sagt svårtolkat reglemente

Capture3.PNG

8. Tänker du inte checka in andra väskor? I så fall tror jag att du inte behöver att betala extra.

9. max.timander

max.timander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok jag har ett förslag som borde funka. Vad tror ni om nedan?

Jag + plus min sambo åker. Vi är bägge bokade i SAS Plus ARN-MIL. Vi behöver varsin väska men bara ett fodral.

Jag checkar in: Skidfodral max 23kg
    Min Sambo checkar in: 2 väskor x max 23 kg.

Om ovan fortfarande stämmer borde borde detta resultera i 0:-. Hade jag bokat via SAS Go hade jag behövt betala 525kr för extra bagage varje enkelväg men fortfarande inget för bara ett skidfodral.

10. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte ringa bokningen innan och lägga in om skidorna. Milano är en "klassisk" destination på vintern avseende att allt incheckat bagage inte kommer med på grund av platsbrist (många som checkar in skidor/snowboards).

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!