Senaste nytt

Skidåkning fram till påsk (1:a till 16:e April)

henrik l

Medlem
Jobbade som längdlärare i Engadin, Schwiez (strax utanför St: Moritz) tre vintrar under slutet på 80-talat och det blev även en del utförsåkning. Problemet som jag upplevde, vad gäller skidåkningen utför i början av april, var att du hade betongpister under morgonen när det frusit till under natten och senare under dagen var det som att åka i ett uppvärmt smörpaket. Men vädret brukade vara fantastiskt:D Tror att det beror lite på vad du är ut efter. Är du i norra Sverige kan du ju fortfarande ha kallsnö i början av april.
 

palmen

Moderator
Tack for alla forslag, hur ser det ut med liftkoer och mycket folk pa dessa stallen? Har varit lite bortskamd med att nastan vara ensamma nar vi akt I hemavan/tarnaby.
I Obergurgl tror jag att min sammanlagda kötid för lift under en vecka var 10 minuter. Väldigt liten by och liftsystemet är väldigt överdimensionerat för antalet besökare.
 

Fixter

Medlem
Vill slå ett slag för Alpe D^huez i Frankrike, Har jobbat 2 säsonger där och det är riktigt fint o barnvänliga backar. Byn i sig ligger på 1860 möh, och skidåkningen sträcker sig från 3300 till 1250 möh. Även känt för Tour de france etappen med dom 21 kurvorna upp.

I närheten kan man ta sig till Les deux alpe som är grannbyn med bra skidåkning, även Serre Chevallier med fin skogsåknings, Samt offpist meckat La Grave
 
Toppen