Skidåkare icke medvetna resenärer?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Timotey, 3 December 2012.

1. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skymtade det Italienska, tjeckiska och sydkoreanska längdlandslagen på ARN idag och insåg att ingen utav dem använde sig av fasttracken i stora kontrollen på ARN. De som reser så ofta borde ju ganska lätt komma upp i status hos de flesta av allianserna. Vi får försöka locka över dessa till BC.se

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm, visserligen är det ju en individuell sport, men dels misstänker jag att biljetter bokas av förbunden och där misstänker jag i sin tur att kompetensen inte kanske är den allra högsta. Men potentialen finns säkert. Sen får vill hoppas att medvetenheten som resenär inte är lika obefintligt som hos delar av fotbollslandslaget. Det var väl ett gäng där som lyckade missa en flight från någon flygplats i USA för att dom hamnade vid fel gate. Eller för att vara mera konkret, det fanns ingen ledare som föste dem likt en dagisgrupp till rätt gate:D

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alternativt att förbunden bokar avtalsbiljetter som inte medför poängintjäning.

4. Knucket

Knucket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gammalt tillbaka fick man inga poäng i bokningsklass G på SAS som gruppresor bokades i.

5. och ännu längre tillbaka fick man inga poäng på SAS inrikes flyg inom Sverige på alla bokningsklasser ett tag...

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en känsla av att många idrottsmän är sina egna AB:n och att de fakturerar förbunden samt bokar sitt eget resande, men det är bara ren spekulation.

7. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som tidigare företagsrådgivare kan jag bekräfta att många idrottare bedriver företag. De jag var i kontakt med hade dock betydligt oftare enskilda firmor.

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    De skulle väl till San Jose i Kalifornien men irrade bort sig mot något plan till SJ i Costa Rica istället. Eller om det var tvärt om?

9. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fotbollsförbundet exempelvis har avtalspris med Mavia och SAS. Så spelarna bokar inte själva.

10. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT, men det var tvärt om.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!