Skickade feedback till Lufthansa - Nu är jag lite imponerad...

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av agehall, 6 September 2012.

  1. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Häromsistens hade jag en riktigt bra crew på en flight, så jag skickade in lite beröm via LHs hemsida. Av någon anledning valde jag att jag ville få svar på mitt meddelande men hörde aldrig något tillbaka och tänkte inte mer på det.

    Igårkväll när jag kom hem hittade jag ett konstigt brev som såg väldigt anonymt ut men var poststämplat i tyskland. När jag öppnade det imorse visade det sig vara ett brev från Lufthansa som tackade för att jag tagit mig tid att berömma dem. Detta i sig kanske inte är så mycket att bli imponerad av, många skickar ju ut vanliga brev ungefär som vi andra skickar e-post, men när man läste brevet så var det tydligt att någon faktiskt formulerat det och inte minst skrivit under det med riktig penna.

    Jag förutsätter att Lufthansa inte har autopens som POTUS har, så någon har ju alltså lagt arbetstid på detta, vilket jag tycker är riktigt imponerande. Finns det fler bolag som går så här långt för att svara på beröm?
     
    9 personer gillar detta.
  2. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, SAS för ca 5 år sedan. De skickade ett kort men personligt skrivet brev (handskrivet med bläckpenna) och tackade för berömmet och passade samtidigt på att meddela att personen jag gav beröm hade mottagit mitt beröm och blev väldigt glad över detta samtidigt som hon blev lite förvånad. Hon kom nämligen ihåg att jag redan där och då hade tackat ordentligt för servicen.

    För mig är det en självklarhet att alltid tacka för god service direkt till personen. Men i det där fallet var det en service utöver det vanliga som gjorde att jag tyckte att denne person borde lyftas fram inom SAS.

    Så långtifrån allt på SAS är dåligt! :D
     
  3. Jag har också fått feedback från SAS när jag har tackat för bra service...
     
  4. jurgenb

    jurgenb Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Skillnaden mellan att ha 15 000 anställda och 116 000 i koncernen...
     
  5. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag gav också feedback till SAS, och kom med en del konkreta ideer, blev bjuden på lunch och en mycket trevlig diskussion med dåvarande chefen för Customer Relations...

    Mvh
    /NotRyan
     
    2 personer gillar detta.
  6. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Skickade ett mail till LX i juli, inget svar alls.....
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×