Senaste nytt

Skellefteå-Vancouver

Börnen

Medlem
Hej, planerar fortfarande nästa års skidresa. Vi har sett att Whistler är något för oss :) Där finns dessutom Ski in - Ski out för under 5000 SEK per natt

Jag har hittat ToR i Economy för 8380 SEK per person på Ticket.se
170301
SK1011 SFT-ARN
SK531 ARN-LHR
AC855 LHR-YVR
170311
AC9100 YVR-FRA
LH802 FRA-ARN
SK1020 ARN-SFT

Jag har dock förstått att många här rekommenderar att man bokar direkt hos flygbolag istället för via resebyrå. Några tips om var jag kan vända mig för att boka ovanstående rutt?

Alternativt, någon som har tips på andra alternativa rutter enligt resemall nedan?

  • Varifrån vill du börja din resa? Skellefteå
  • Var är din destination? Vancouver (Whistler)
  • När vill/behöver du resa ut? 170301 (+- 1 dag)
  • När vill/behöver du komma hem? Vara hemma Söndag 170312
  • Hur länge vill du vara borta? Ca 10 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 4 vuxna + en 7-åring
  • I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (SK, AC, LH)
  • Vad är din budget? (per person) 9000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid Prio 1
    • Upplevelsen ombord Prio 4
    • Biljettpris Prio 2
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna Prio 3
    • Annat Vill ej ha byte i USA
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

palmen

Moderator
Om du blandar lufthansa och air canada måste du nog gå via resebyrå. Eventuellt fixar United den bokningen men de blir ju en typ av resebyrå i det fallet.
 

mha321

Medlem
Inte omöjligt att den går att få upp på lufthansa, men då kanske som (ur poäng perspektiv osäker) codeshare. Prova med deras multi city - det brukar ofta finnas fler alternativ då.
 

Börnen

Medlem
Får inte upp Air Canada alternativet på Lufthansas sida. Hade gärna rest Lufthansa båda vägarna men flighten från Frankfurt till Vancouver avgår innan man landar SFT-ARN-FRA. Air Canada verkar inte vilja sälja biljetter till andra destinationer i Sverige än Stockholm och Göteborg
 

Wendestam

Medlem
Du kan få ner priset genom att boka Stockholm-Vancouver i stället och köpa Skellefteå-Arlanda separat. 5600kr/pers + flyget till och från SFT. Lyxa till det med premium ekonomi på vägen hem för 2300kr/pers
Detta är från Air Canada:

upload_2016-5-12_16-49-43.png
 

Börnen

Medlem
Du kan få ner priset genom att boka Stockholm-Vancouver i stället och köpa Skellefteå-Arlanda separat. 5600kr/pers + flyget till och från SFT. Lyxa till det med premium ekonomi på vägen hem för 2300kr/pers
Detta är från Air Canada:

Visa bifogad bild 52437

Tack, priset är i sig bra. När jag kollar på SFT-ARN så kommer den att gå på ca:1500 kr och beroende på avgång kräva övernattning på Arlanda. Så kalkylen är inte helt enkel. Sen tar det emot lite att ha två bokningar när man reser med 5 par skidor, två 70+ åringar och en 7-åring. Vill inte gärna missa flyget från Arlanda och inte ha rätt till hjälp med ombokning då :)

Så jag får nog ta risken att boka via resebyrå trots allt
 

Börnen

Medlem
Det blev resebyrå för bokning SFT-ARN-LHR-YVR, YVR-FRA-ARN-SFT
Lyckas välja säten enbart på SFT-ARN via SAS hemsida (är Diamond) men inget av dom andra legen.
Biljetterna har 014 prefix så dom är ju utställda av Air Canada men där får jag inte upp min PNR.
Jag har provat hemsidorna för Lufthansa, LOT, Thai mm utan framgång.
Någon som har fler tips på ställen där man kan komma åt bokningen och välja säten?
 
Toppen