Senaste nytt

SKARPT LÄGE - riskerar missa anslutande flight idag lördag

Najk

Medlem
En observation om AMEX-försäkringen är att det är riktigt uselt att den inte löser alla problem för resenären på bekvämast möjliga sätt när alla resor är betalda med AMEX. Känns verkligen urholkat.

Menar du att du tycker att det borde ingå i försäkringen att de ställde ut en ny biljett?

Det hade ju varit drömmen, men med den risken att flygplan blir försenade, då hade försäkringen och kortavgiften varit betydligt högre än den är idag.
 

JacobGBG

Medlem
Nu är det ju inte kabin personalen på SAS uppgift (eller att de ens har möjligheten) att "fast-tracka" er i genom immigration på plats i USA, utan det är upp till den personal på plats vid immigration att hjälpa er med sådant, vilket det också låtar som att de gjort. Tror inte det har nått med SAS vilja att göra, eller att det var två separata bokningar.

Och vad är det som är underligt i förhållande till att ni flög på award? Om du bokat SAS på award så kan det ju knappast se ut som att de är en och samma biljett hela vägen. Jag förstår inte helt vad du är missnöjd med? Tycker inte SAS har gjort nått fel här. Sådant här händer när man lägger en connection på två separata bokningar och trots det kom ni ju fram ändå.

Vad jag är missnöjd med? Att SAS har en försening på 3h45m och sedan inte visar lite service mindedness. Är detta verkligen en konstig önskan?

Vad gäller just med att vi flyger Award menar jag att det visar att vi är repeat customers. Självklart ska inte vanliga biljettbetalande få sämre service som följd av att en annan kund-demografi får bättre men som jag påtalat ovan så existerar inte något sånt nollsummespel för den typ av hjälp jag hade önskat.

Ja, trots allt kom vi fram. Tack vare BC.se (och $150 extra utgifter).
 
Vad jag är missnöjd med? Att SAS har en försening på 3h45m och sedan inte visar lite service mindedness. Är detta verkligen en konstig önskan?

Vad gäller just med att vi flyger Award menar jag att det visar att vi är repeat customers. Självklart ska inte vanliga biljettbetalande få sämre service som följd av att en annan kund-demografi får bättre men som jag påtalat ovan så existerar inte något sånt nollsummespel för den typ av hjälp jag hade önskat.

Ja, trots allt kom vi fram. Tack vare BC.se (och $150 extra utgifter).

Jo försening kan jag förstå att du är missnöjd med, men nu är det ju sällan något som flygbolaget tycker är särskilt kul heller och tror att SAS gjort allt de kunnat för att komma iväg på planerad avgångs tiden, men visst det är irriterande när sådant händer!

Som jag skrev tidigare så är det inte SAS uppgift att eskortera dig igenom Immigration i USA, oavsett hur försenade de är. Så det är klart att Pursern rycker lite på axlarna, jag tror inte ens att SAS har någon som helst möjlighet att arrangera sådant. Även om du hade bokat en biljett hela vägen med samma PNR, award eller ej, så hade SAS fortfarande inte eskortera dig igenom Immigration.
Så jag förstår inte alls att du är missnöjd med SAS över det..?

Vet inte om en award biljett visar på att du är en repeat-customer och att du därför skulle ha bättre/mer dedicerad service.
Däremot om du har status med SAS eller Star Alliance så visar detta att du är repeat-customer och kanske kan hjälpa i vissa lägen ;)

Var glad att ni kom fram för endast $150 USD extra, det kan bli väldigt mycket dyrare om man lägger en connection på två olika bokningar och det blir sådana förseningar. Som sagt, jag tycker inte alls att SAS har agerat fel här. Visst är det alltid trevligt med flygbolag som ger extra service, men SAS har i denna situation efter min mening levererat den service som de ska.
 

Pho

Medlem
Om man ser taggandet som ett nollsummespel där all service ska motsvaras av någon motbedrift så stämmer förstås det du säger.

Jag väljer att se service som något som bara blir bättre ju mer man kan ge i just denna typ av speciella situationer.

Men då borde väl alla väskor taggas med prio, om det bara blir bättre ju mer service som ges?!

I detta fallet förstår jag faktiskt inte alls hur du resonerar. Och hur du kan tycka att en check-in agent som gör det den skall bör drabbas av dysentri!!
 

twiggs

Medlem
Öhm, va?!

Hade du inte ens rätt till priotags, ber om sådana, blir nekad – och sedan önskar incheckningsagenten tarminflammation?!? :rolleyes: :confused:
 

johhenrik

Medlem
Kom igen. Meddelandet skrevs ju i desperation, eftersom han trodde de skulle missa sitt flyg etc. Att han frågar om han kan få priotaggning för att förbättra hans chanser att hinna med sitt plan är väl inget konstigt? Vem har inte önskat att reglerna ska bändas lite för än själv i vissa situationer?

Han var en passagerare som var orolig, hade hoppats på att få någon hjälp men upplevde att han inte fick något gehör av någon. Det är väl inget konstigt att skriva och känna saker i affekt? Ni är ju bara löjliga paragrafryttare nu...
 

twiggs

Medlem
Kom igen. Meddelandet skrevs ju i desperation, eftersom han trodde de skulle missa sitt flyg etc. Att han frågar om han kan få priotaggning för att förbättra hans chanser att hinna med sitt plan är väl inget konstigt? Vem har inte önskat att reglerna ska bändas lite för än själv i vissa situationer?

Han var en passagerare som var orolig, hade hoppats på att få någon hjälp men upplevde att han inte fick något gehör av någon. Det är väl inget konstigt att skriva och känna saker i affekt? Ni är ju bara löjliga paragrafryttare nu...

Jag kan bara svara för mig själv, men jag tyckte inte att priotaggarna var det märkliga nu sist utan hur man kan önska någon som sitter och gör sitt jobb (en som du eller jag när vi är på våra arbetsplatser) en sjukdom bara för att personen gör det den är ålagd.
 

johhenrik

Medlem
Jag kan bara svara för mig själv, men jag tyckte inte att priotaggarna var det märkliga nu sist utan hur man kan önska någon som sitter och gör sitt jobb (en som du eller jag när vi är på våra arbetsplatser) en sjukdom bara för att personen gör det den är ålagd.

Och du tror på fullaste allvar att det är så han menar och inte bara ett sätt att uttrycka frustration?
 

johhenrik

Medlem
Ja du, eller så kanske man ska lugna ner sig i sina tolkningar av vad som skrivs i ett forum...

Alla dessa klagomål får mig o tänka på en sak som jag brukar säga: "Det är jäkligt lätt att spela fotboll från sidlinjen och tillgång till repriser på storbilds-tv"...
 
Toppen